راهکار، صرفه‌جویی ۱۰ درصدی

چراغ قرمز مصرف برق روشن شد

مدیر عامل توانیر با اشاره به جهش دوباره مصرف برق کشور با وجود افزایش قیمت‌ها پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اعلام کرد: گرمای زودرس بهاری به رشد 12 درصدی مصرف برق کشور منجر شده و در صورت صرفه‌جویی مردم، در فصل تابستان خاموشی نداریم.
کد خبر: ۶۸۱۸۸۰

همایون حائری در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضع تولید و مصرف برق در آستانه فصل تابستان، گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان متوسط مصرف برق کشور هم حدود 12 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل توانیر با اعلام این‌که با وجود افزایش 12 درصدی مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید هم حدود 9 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: فرا رسیدن گرمای زودرس به رشد قابل توجه مصرف برق در استان‌های کشور منجر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال گذشته به منظور تعمیر شبکه تولید و انتقال برق کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی، نیروگاه‌ها و شبکه انتقال برق به منظور تامین پایدار و مطمئن برق مشترکان در آمادگی کامل قرار دارند.

وی همچنین خواستار صرفه‌جویی مردم در مصرف برق شد و افزود: قطعا با مدیریت مصرف برق توسط مشترکان فصل تابستان بدون خاموشی پشت سر گذاشته می‌شود.

حائری در ادامه یکی از مهم‌ترین دلایل رشد پیک مصرف برق تابستانی کشور را سامانه‌های سرمایشی عنوان کرد و افزود: حدود 16 تا 17 هزار مگاوات افزایش مصرف برق تابستانی مربوط به سامانه‌های سرمایشی بوده که در کل جهان بی‌سابقه است.

مدیر عامل توانیر در پاسخ به این سوال که چرا افزایش قیمت برق پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به کاهش مصرف برق در کشور منجر نشد، توضیح داد: میزان افزایش قیمت برق در سال جاری ناچیز بوده است و عملا تاثیری در کاهش مصرف این انرژی پاک نداشته است.

این مقام مسئول با بی‌سابقه خواندن رشد مصرف برق تابستانی در ایران در مقایسه با حتی کشورهای گرمسیری جهان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 30 درصد برق تولیدی کشور توسط سامانه‌های سرمایشی مصرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها