سامانه‌های فرماندهی و ارتباطی «فکور» و «رسول» روز گذشته با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) رونمایی شد.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۱

به گزارش تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه رونمایی از دو سامانه فکور و رسول درخصوص مشخصات و ویژگی‌های این دو سامانه گفت: این دو، سامانه‌های ارتباطی مرکز فرماندهی و کنترل متحرک است که البته در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به کار می‌روند.

وی افزود: این مرکز فرماندهی و کنترل چابک و متحرک به ‌نام فکور نامگذاری شده، زیرا فرمانده صحنه نبرد به آن نیاز دارد، اعم از این‌که بداند چند هواپیما، سامانه موشکی و سامانه شنود الکترونیک باید در یک گستره جغرافیایی علیه چند هدف، حمله‌ور و درگیر شوند و با آنها مقابله و مواجهه کنند.

وی درخصوص ویژگی‌های دومین سامانه پدافند هوایی گفت: ویژگی‌ سامانه رسول، برقراری ارتباطات تاکتیکی است. این سامانه این قابلیت را دارد که با رادار مطلع‌الفجر که تماما بومی است، ارتباط تاکتیکی برقرار کند. آنچه را که این رادارها در فضای دفاعی رصد می‌کنند، نیازی نیست که از طریق اطلاعات رادیویی محض این اطلاعات را ارسال و رد و بدل کنند. همچنین در سومین روز از رزمایش بیت‌المقدس۲۶ و در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در مرکز آموزش توپخانه اصفهان (مرآتو) از سامانه بصیر، توپ سیار۲۳ میلی‌متری و آتلیه مخابرات بهینه‌سازی شده رونمایی شد. دیروز از شبیه‌ساز‌های بالگرد شینوک و موشک تاو هم رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها