نوبخت: دولت با افزایش قیمت خودرو کاملا مخالف است و شورای رقابت نیز موافقت با هرگونه افزایش قیمتی را رسما تکذیب می‌کند

آب پاکی دولت، روی دست خودروسازان

در حالی که خودروسازان تلاش‌های گسترده‌ای را برای قانع کردن دولت به موافقت برای افزایش قیمت خودرو آغاز کرده بودند، سخنگوی دولت دیروز آب پاکی را روی دست خودروسازان ریخت و در اظهارنظری کوتاه و قاطع از مخالفت دولت و شورای رقابت با این موضوع خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۲۷۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی دولت دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: همان‌طور که قبلا دولت و شورای رقابت نیز اعلام کردند دولت با افزایش قیمت خودرو کاملا مخالف است و شورای رقابت نیز موافقت با هرگونه افزایش قیمتی را رسما تکذیب می‌کند.

این اظهار نظر تمام امید خودروسازان برای دریافت چراغ‌سبز از دولت برای افزایش قیمت‌ها را نقش برآب کرد. جالب اینجاست که خودروسازان قبلا به شورای رقابت چشم داشتند و امیدوار بودند از محل دستکاری در فرمول قیمتی این شورا که تورم بخشی صنعت خودرو را ملاک محاسبه قیمتی قرار می‌دهد، مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند.

با این حال سخنگوی دولت حتی دستاویز شورای رقابت را نیز برای خودروسازان از بین برد تا آنان به فکر جبران هزینه‌های خود از راه‌های دیگر باشند.

تنخواه ۱۰۰۰ میلیاردی برای بخش کشاورزی

سخنگوی دولت دربخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اختصاص یکهزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه برای خرید محصولات کشاورزی گفت: این تصمیم دولت برای محصولاتی است که در زمان برداشت، بازار خرید ندارد.

وی افزود: دولت برای جلوگیری از زیان کشاورزان و فاسد شدن محصولات کشاورزی این تنخواه را در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار داد تا برای خرید محصولاتی که بازار فروش‌شان در شرایط کنونی نیست، اختصاص داده شود.

نوبخت گفت: کار تهیه و تدوین الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت که باید مبنای برنامه ششم توسعه کشور قرار گیرد از امروز در کمیسیون فرهنگی دولت آغاز می‌شود و تا پانزدهم شهریور سال 94 به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این اقدام نیز همانند تقدیم لایحه بودجه 93 در موعد مقرر انجام می‌شود تا مبنای تدوین بودجه سال 95 در مجلس شــورای اسلامی قرار گیرد.

سخنگوی دولت از روش جدید تهیه و تنظیم برنامه ششم به عنوان شیوه ابتکاری و نوین یاد کرد و افزود: با آسیب‌شناسی برنامه پنجم و برنامه‌های قبلی در این فرآیند، زمینه مشارکت همه بخش‌ها در تدوین و تنظیم برنامه ششم فراهم شده است.

انصراف 23هزار نفر دیگر از دریافت یارانه نقدی

نوبخت از انصراف 23 هزار نفر دیگر از هموطنان از دریافت یارانه در مرحله دوم طرح هدفمندی خبر داد و گفت: از زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از هموطنان فاقد بیمه‌های درمانی به صورت رایگان دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند که این اقدام نیز از طریق درآمد حاصل از اجرای طرح هدفمندی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه لزوم اطلاع‌رسانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی افزود: من از همین جا سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها را موظف می‌کنم در زمینه اصلاح اطلاعات خانوارها که در سامانه هدفمندی آغاز می‌شود، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.از نوبخت درباره توقف وام ازدواج پرسش شد که پاسخ داد: قطعا رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه توضیح می‌دهد، اما در سال جاری ارائه تسهیلات ازدواج با قوت ادامه خواهد یافت و کسانی که شایسته دریافت باشند، آن‌را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در شورای پول و اعتبار، درباره افرادی که زمان قانونی پس از عقدشان برای دریافت وام سپری شده، اما هنوز وامشان را دریافت نکرده‌اند‌، این نقیصه را بررسی و برطرف می‌کنیم.

فرمول جدید قیمت‌ خودرو نهایی شد؛ اما...

رئیس شورای رقابت با بیان این‌که فرمول قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت نهایی شده است، گفت: مواضع امروز (دیروز) سخنگوی دولت باعث شد تا اعضا در تصویب این فرمول یک هفته تامل کنند.

رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره با جزئیات جلسه دیروزشورای رقابت که به منظور تعیین و بازنگری فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار کرد: در این جلسه گزارش‌های کارشناسی مسئولان مختلف بررسی شد و گزارش بانک مرکزی درباره نرخ تورم بخشی، کیفیت خودرو و بهره‌وری تولیدات با ارزیابی بیشتری در این جلسه همراه شد.

وی با بیان این که در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو جوایز و تنبیهاتی برای شرکت‌های خودروساز تعیین شده است، افزود: در این فرمول تولیدکنندگان در ازای تولید محصولات باکیفیت تشویق خواهند شد، اما سیاست‌های تنبیهی نیز برای تولید خودروهای بی‌کیفیت در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در این جلسه کار کارشناسی مناسبی برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو انجام شد و در نهایت این فرمول با بازنگری‌های مطلوب مورد تائید تمام اعضا قرار گرفت. شیوا با بیان این که مواضع امروز (دیروز) سخنگوی دولت در منتفی شدن افزایش قیمت خودرو باعث شد تا شورا نظر نهایی خود را در بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو اعلام نکند، تصریح کرد: منتظریم تا با اعلام برنامه و سیاست‌های دولت در هفته آینده فرمول بازنگری جدید خودرو را اعلام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها