استاندار تهران گفت: با کشاورزانی که از آب آلوده و فاضلاب برای آبیاری صیفی جات استفاده می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۶

به گزارش ایرنا، سیدحسین هاشمی افزود: کشاورزانی که منبع آبی غیر از آب فاضلاب و آلوده برای استفاده ندارند باید کشت جایگزین را که با خوراک مردم درارتباط نباشد، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: استفاده از آب‌های آلوده برای کشت محصولات خوراکی، سلامت کل جامعه را به خطر می‌اندازد و هیچ کشاورزی در استان تهران نباید از آب‌های آلوده برای این محصولات استفاده کند.

وی تاکید کرد که سلامت مردم برای پیشرفت یک جامعه، حیاتی و کلیدی است و اگر از سال‌های گذشته پیشگیری کرده بودیم امروز هزینه درمان در کشور بالا نمی‌رفت.استاندار تهران با اشاره به روند استمرار کم‌آبی و خشکسالی در کشور اظهار کرد: در قدم اول باید تصفیه آب فاضلاب‌ها را برای بخش صنعت و کشاورزی به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار دهیم.

هاشمی صرفه‌جویی در استفاده از آب آشامیدنی را نیز بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست با همکاری خود در این زمینه از بروز بحران و جیره‌بندی جلوگیری کنند.وی تصریح کرد: ما در وضع خوبی در زمینه آب قرار نداریم و در بخش کشاورزی هر چه سریع‌تر باید به سمت مکانیزاسیون برویم، زیرا در صورت خشکسالی آب شرب مردم قطع نخواهد شد، بلکه سهم بخش کشاورزی کم خواهد شد.

وی با بیان این‌که کشاورز یک انسان تلاشگر است که سعی در تامین قوت مردم دارد، گفت: 3000 میلیارد بودجه به بخش کشاورزی اختصاص دارد و هر استانی که تلاش بیشتری کند سرمایه بیشتری برای بهبود این بخش دریافت خواهد کرد.استاندار پایتخت ادامه داد: مردم باید به سمت ساماندهی بروند و ما به عنوان ناظر فقط می‌توانیم در صورت نیاز کمک‌هایی انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها