رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در بازرسی‌هایی که از برخی بیمارستان‌های دولتی داشتیم، نمونه تجهیزات مصرفی قاچاق را در این بیمارستان‌ها مشاهده کردیم و به همین منظور درنظر داریم که امسال بر نحوه توزیع این اقلام پزشکی، نظارت بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۶۷۵۰۳۴

رسول دیناروند در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: برخلاف بازار داروی ایران که شرکت‌های قانونی موظف به توزیع دارو هستند، برای تجهیزات پزشکی چنین شرکت‌هایی نداریم و هم‌اکنون صدها عمده‌فروش و بنکدار به توزیع تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها مثل آنژوکت اقدام می‌کنند که گاه برخی از این اقلام توزیعی، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی فروشندگان این تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها با سندسازی‌های جعلی، جنس فروخته شده را به صورت جنس غیرقاچاق جا می‌زنند و به بیمارستان‌های دولتی می‌فروشند.

این مقام مسئول از برخورد جدی‌تر با فروشندگان قاچاق این کالاهای پزشکی خبر داد و عنوان کرد: برای رفع این مشکل در نظر داریم که مثل بازار دارو، به چند شرکت قانونی هم مجوز توزیع تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها را بدهیم تا بیمارستان‌ها فقط از کانال این شرکت‌های قانونی، تجهیزات مصرفی خود‌را تامین کنند.

دیناروند اظهار کرد: هم‌اکنون شبکه توزیع رسمی برای تجهیزات مصرفی پزشکی در کشور نداریم، ولی در سال 93 با اعطای مجوز به چند شرکت پخش قانونی، تلاش خواهیم کرد که بازار این تجهیزات مصرفی را ضابطه‌مند کرده و از توزیع تجهیزات قاچاق به بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم.

کاهش 40 درصدی قیمت برخی داروهای وارداتی

همچنین رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین وضع بازار دارویی کشور پرداخت و از کاهش 40 درصدی قیمت برخی داروهای وارداتی خبر داد.

به گزارش مهر، رسول دیناروند با تاکید بر این‌که سیاست کاهش قیمت داروهای وارداتی را دنبال می‌کنیم، افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از داروها بدون دلیل افزایش قیمت داشته و چون با آنها برخورد نشده بود، در نتیجه اختلاف قیمت‌ها زیاد شده‌ است.

وی توضیح داد: به همین دلیل کاهش قیمت‌ها ممکن است دسترسی مردم به دارو را بیشتر کند و مثلا هم‌اکنون قیمت برخی داروهای وارداتی 40 درصد و گاهی به یک‌سوم قیمت کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در تجهیزات پزشکی وضع بدتر بوده، با این حال قیمت این اقلام نیز کاهش یافته است. مثلا در برخی تجهیزات مثل لنز 50 درصد قیمت‌ها کاهش یافته است و برخی تا 70 درصد قیمت را پایین آورده‌اند تا امکان ورود به برنامه تحول نظام سلامت را داشته باشند.

دیناروند تاکید کرد: تجهیزات ارتوپدی، قلبی و عروقی، جراحی مغز، اعصاب و گوارش قیمت‌ها را بشدت کاهش‌داده‌‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها