غذای نذری آلوده این خانواده را مسموم کرد؟

فوت مشکوک خانواده پزشک معروف تبریزی

مسمومیت غذایی در مراسم ترحیم مردی در روستای «گله‌بان» از توابع بخش یامچی شهرستان مرند در استان آذربایجان شرقی بیش از 1050 نفر را روانه مرکز درمانی کرد.
کد خبر: ۶۶۹۴۵۶

به گزارش فارس، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند در این باره گفت: ظهر پنجشنبه یازدهم اردیبهشت امسال مردی با سامانه اورژانس تماس گرفت و از مسمومیت افراد شرکت‌کننده در یک مراسم ترحیم خبرداد.

امدادگران و تکنیسین‌های اورژانس با اطلاع از موضوع به محل حادثه که یکی از مساجد روستای «گله‌بان» از توابع‌بخش یامچی این شهر بود اعزام شدند و مشاهده کردند افراد بسیاری پس از خوردن ناهار مراسم ترحیم دچار مسمومیت شده‌اند.

حسینعلی‌پور افزود: در ادامه مشخص شد بیش از 2500 نفر در این مراسم حضور داشتند که بیشتر آنها دچار مسمومیت شده‌اند. بنابراین افرادبیمار به مراکز درمانی مرند و تبریز منتقل شدند. وی یادآور شد: با وجود وخامت اوضاع جسمانی برخی از بیماران این حادثه، خوشبختانه فردی در این رابطه فوت نکرده است و علت اصلی این حادثه توسط کارشناسان اداره بهداشت در حال بررسی است.

این در حالی است که سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین آمار افراد مسموم شده در این مهمانی را 1050 اعلام کرد و گفت: برنج و گوشت ناهار مصرف شده در مراسم این روستا که باعث مسمومیت شدید روستاییان شده بود، برای آزمایش به پزشکی قانونی ارسال شد و تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حالی ادامه دارد که بر اساس گزارش‌های اولیه کارشناسان گفته می‌شود این مسمومیت از نوع باکتری و علت آن مصرف گوشت در غذا بوده است.

بنا بر این گزارش، 766 نفر از این بیماران سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند، اما هنوز گزارشی مبنی بر آخرین وضع دیگر بیماران منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها