همزمان با آغاز دور دیگری از مذاکرات ایران و 1+5 در وین، وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی در صفحه شخصی خود از تشکیل گروه مشورتی حقوقی برای کمک به تیم هسته‌ای خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۸۳

به گزارش ایرنا، در یادداشت محمدجواد ظریف که صبح دیروز و ساعاتی قبل از آغاز مذاکرات منتشر شده، آمده است: این دور از مذاکرات، احتمالا آخرین دور مرور موضوعات مهمی خواهد بود که هر یک از طرفین معتقد است به شکلی باید در توافق نهایی مورد توجه واقع شوند و به همین دلیل یک گروه مشورتی حقوقی از استادان بسیار معتبر و شناخته شده حقوق بین‌الملل که افتخار همکاری با آنها را در دانشگاه داشته‌ام و نیز از فارغ‌التحصیلان برجسته دکترای حقوق بین‌الملل دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج تشکیل داده‌ام که در این امر مهم هیأت مذاکره‌کننده را یاری کنند.

وی در مطلب خود افزوده است: هر یک از دوستان و هموطنان هم که نظر مشورتی، نکته حقوقی یا پیشنهادی در این زمینه دارند، می‌توانند به آدرس ایمیل من ارسال کنند.

هنوز کار سختی در پیش داریم

همچنین ظریف که دوشنبه شب، پیش از آغاز مذاکرات در مراسم شام کاری با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده بود، بعد از این شام کاری، در سخنانی با بیان این‌که امیدواریم بعد از پایان دادن به بحث‌های فنی و کارشناسی وارد تهیه متن پیش‌نویس شویم، گفت: تهیه پیش‌نویس خود از دشوارترین بخش‌هاست که در مذاکرات سخت آینده با آن مواجه هستیم. وزیر خارجه گفت: قرار شد که در این دور از مذاکرات، همه موضوعات باقی مانده مورد تبادل‌نظر قرار گرفته و بسته شود تا بتوانیم در نشست بعدی که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، وارد مرحله تدوین متن مشترک برای دستیابی به توافق نهایی شویم.

ظریف خاطرنشان کرد: با خانم اشتون بحث‌های مفیدی مطرح شد و درباره نحوه ادامه مذاکرات و محورهای مورد بحث باقی مانده در این مرحله گفت‌وگو کردیم و همچنین ضرورت رعایت احترام متقابل باردیگر مرور و مورد تاکید قرار گرفت. وزیر امور خارجه، گفت‌وگو درباره برخی موارد از جمله نحوه نظارت‌ها را که هنوز هیچ بحثی درباره آنها نشده از محورهای گفت‌وگوهای دیروز اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که در این مرحله در مورد همه موضوعات باقی‌مانده یک دور تبادل نظر داشته باشیم.

وی یادآور شد، برای دو طرف همچنان موضوعات داخل پرانتز و اختلافی متعددی وجود خواهد داشت که البته طبیعی است و سعی خواهیم کرد برداشت‌های خود را روی کاغذ بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها