مجری طرح فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی گفت که قول وزیر نفت به رئیس جمهوری مبنی بر تولید گاز از فاز ١٢ پارس جنوبی تا پایان سال ٩٢ با آغاز تولید آزمایشی گاز از این فاز و تزریق آن به شبکه سراسری تحقق یافت. این فاز، بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی است.
کد خبر: ۶۵۷۱۸۳

به گزارش شانا، رسول فلاح‌نژاد در این باره افزود: با بهره‌بر‌داری و تولید آزمایشی از ردیف نخست شیرین‌سازی گاز طرح مذکور، تزریق روزانه بیش از ١٢ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری همراه با برداشت و ذخیره سازی ١٦ هزار بشکه میعانات گازی در روز آغاز شده است.

وی گفت: تولید آزمایشی گاز در ردیف اول شیرین سازی طرح فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی به میزان هشت میلیون متر مکعب در روز از هفته گذشته آغاز شده که با اعمال تنظیمات دقیق روی تجهیزات دوار شامل توربین و کمپرسورها و تثبیت شرایط عملیاتی تاسیسات، بتدریج به ظرفیت کامل این ردیف به حدود ١٤ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

فلاح‌نژاد گفت: ردیف دوم شیرین‌سازی نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال آینده به مدار تولید وارد می‌شود، ضمن آن که هم‌اکنون مراحل راه‌اندازی آن آغاز شده است که با راه‌اندازی آن، تولید این طرح به ٢٧ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها