رئیس گروه بهبود تولیدات کرم ابریشم کشور گفت: در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی برای زنان روستایی، صنعت نوغانداری در آذربایجان غربی گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۶۵۲۶۶۱

به گزارش ایرنا، رسول مصلحی افزود: وجود توتستان‌های متنوع در استان آذربایجان‌غربی از جمله در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، میاندوآب و سلماس زمینه را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم در این استان فراهم کرده است.

وی گفت: از سوی شرکت سهامی کرم ابریشم کشور، نهال توت مخصوص پرورش کرم ابریشم به نوغانداران مناطق مشخص شده در استان تحویل داده می‌شود و امیدواریم از سال آینده شاهد توسعه و احیای نوغانداری و صنعت ابریشم در استان باشیم.

بیتا احمــدیان، کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور زنان روستایی نیز با اشاره به تخصیص اعتبار اولیه برای اجرای این طرح در استان افزود: به منظور توانمندسازی زنان روستایی در پرورش کرم ابریشم و درآمدزایی برای این قشر زحمتکش این طرح با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیریت ترویج و صندوق حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی استان به صورت پایلوت در ارومیه و خــــوی اجرا می‌شود.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی زنان روستایی آذربایجان‌غربی با نحوه پرورش کرم ابریشم و فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی برای آنان و ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت نساجی است.

این دوره سه‌روزه از دوازدهم تا چهاردهم اسفند در ارومیه با حضور 40 نفر از زنان روستایی استان برگزار شد و برای شرکت‌کنندگان در این دوره گواهی پایان دوره آموزشی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها