سی‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن‌کریم با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

برترین قاری و حافظ قرآن کشور معرفی شدند

سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعد از چند روز رقابت فشرده به پایان رسید و قاریان و حافظان برتر کشور در بخش آقایان و بانوان در حالی معرفی شدند که رئیس سازمان اوقاف رشد رشته حفظ در این دوره از مسابقات را نشان‌دهنده اقداماتی در زمینه تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن توصیف کرد.
کد خبر: ۶۴۹۹۲۸

به گزارش جام‌جم، روز گذشته در مراسم پایانی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف تجلیل شدند و جوایز خود را دریافت کردند. در رشته اصلی قرائت و در بخش آقایان، جعفر فردی از تهران به عنوان بهترین قاری کشور معرفی شد و در همین رشته و در بخش بانوان نیز مرضیه فیروززاده از استان فارس به عنوان نفر اول معرفی شد.

در رشته قرائت ترتیل در بخش آقایان جواد سلیمانی از خراسان رضوی و در بخش بانوان این رشته نیز مرضیه توفیق‌نیا از آذربایجان شرقی اول شدند.

در رشته حفظ کل در بخش آقایان بهزاد هژبری از اردبیل و در بخش بانوان هاجر مهرعلیان از اصفهان نفرات برتر شناخته شدند. در بخشی از بیانیه هیات داوران که در مراسم پایانی قرائت شد، آمده است: هیات داوران بر این باور است که رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگی بین مسابقات رشته حفظ وجود داشته و در این دوره شاهد رشد کمی و کیفی آموزش قرآن در کشور بودیم و این حاصل نشده مگر با عمل به تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته مبنی بر ایجاد عزم ملی درباره حفظ قرآن در کشور. این دوره در حالی به پایان رسید که شاهد حضور نمایندگان برخی استان‌ها در مراحل نهایی و نیمه‌نهایی رشته‌های حفظ و قرائت بودیم که پیش از این کمتر نامی از آنان دیده می‌شد و این موضوع حاکی از ارتقای سطح کیفی این استان و گستره جغرافیای تلاوت آیات وحی در کشور است.

حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در مراسم پایانی مسابقات قرآن در سخنانی گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و پرچمدار قرآن در حفظ، قرائت و عمل به آن باشیم و نباید به وضع موجود اکتفا کنیم و باید خود را برای برنامه‌های سنگین‌تر آماده کنیم و باید پنج میلیون نفر از جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآن مشارکت کنند و باید شرایط تحقق آن را مهیا کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: حتی تربیت این میزان حافظ نیز تمام توان ما نیست، اما رشد رشته حفظ امسال در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده این است که اقدامات خوبی در زمینه تحقق فرمایشات معظم‌له انجام شده است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس سخنران دیگر این مراسم بود که به بیاناتی از امام راحل اشاره کرد و گفت: امام راحل جامعه اسلامی ما را به چنگ زدن به قرآن دعوت می‌کند؛ لذا موظفیم فضای آموزش قرآن را در تمام عرصه‌ها فراهم کنیم. نمی‌توانیم نسبت به دوای درد خود که قرآن است غافل بمانیم، زیرا قرآن دوای درد و شفای بیماری قلب است.

وی تاکید کرد: باید در زمینه قرآن تمام امکانات را به کار گیریم و مسئولان و نظام جمهوری اسلامی ایران آنچه در این زمینه هزینه می‌کنند، سرمایه‌گذاری بدانند و علما نیز باید جلسات تفسیر را دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها