اعضای باند مخوف، مجموعه​ای از جرایم را در پرونده‌شان دارند

جنایات سیاه مردان شرور

متهمان اعتراف کردند هر ماه 2 میلیون تومان سهم دزدی‌ هر یک از آنها بوده است

بازداشت اعضای​2 باند جیب‌بری

اعضای دو باند جیب‌بری در خطوط بی.‌آر.تی پس از دستگیری، به سرقت دو میلیون تومان در هر ماه اعتراف کردند.
کد خبر: ۶۴۰۳۶۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در پی افزایش جیب‌بری در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی شهر تهران بویژه در مسیر تهرانپارس ـ انقلاب و برعکس، شناسایی و دستگیری سارقان جیب‌بر در دستور کار ماموران اداره هفدهم، پلیس آگاهی قرار گرفت.

اول آذر امسال با شناسایی مناطق عمده سرقت در ایستگاه‌های خطوط بی.‌آر.تی کارآگاهان موفق به شناسایی چهار مجرم سابقه‌دار به نام‌های مجتبی، مرتضی، مجید و بابک در ایستگاه اتوبوس میدان امام حسین(ع) شدند.

در ادامه کارآگاهان با مراقبت‌های پلیسی، آنها را هنگام جیب‌بری دستگیر کردند. یکی از متهمان(مجید) با خودزنی با سلاح سرد، قصد داشت زمینه فرار خود و همدستانش را فراهم کند که موفق به این کار نشد و هر چهار متهم دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شدند. از متهمان تعدادی گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی و وجوه نقد سرقتی کشف شد.

متهمان به ده‌ها فقره جیب‌بری اعتراف و عنوان کردند در قالب گروهی چهار نفره، دست به سرقت می‌زنند. مجید که آثار جراحت روی سرش مشخص بود، درباره علت حمل سلاح سرد گفت: زمانی که یکی از مسافران متوجه سرقت می‌شد، با سلاح سرد او را تهدید می‌کردم، یا در صورت شلوغی محل، از ناحیه سر خودزنی می‌کردم تا با ایجاد ترس و وحشت میان مسافران، بتوانیم متواری شویم.

متهمان درباره زمان و مکان سرقت‌های خود نیز گفتند: بیشتر سرقت‌ها را زمانی که مردم قصد رفتن به محل کار یا بازگشت از محل کارشان را داشتند، انجام می‌دادیم. محل سرقت‌ها هم فرقی نمی‌کرد داخل، خارج اتوبوس یا داخل ایستگاه باشد. فقط کافی بود محل سرقت کمی شلوغ باشد.

 

معرفی گروه رقیب

متهمان در ادامه اعترافات خود با بیان این که گروه دیگری از سارقان در محدوده ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی جیب‌بری کرده و در زمینه سرقت با یکدیگر رقابت دارند، دو سارق جیب‌بر به نام‌های حامد و محمد را معرفی کردند که بلافاصله این سارقان جیب‌بر نیز ساعت 8 شب یکم بهمن در ایستگاه اتوبوس میدان فردوسی دستگیر شدند و در بازرسی از آنها نیز یک قبضه سلاح سرد کشف شد. حامد و محمد پس از انتقال به اداره آگاهی و مواجهه حضوری با چهار متهم دستگیر شده به سرقت‌های مشابه و استفاده از سلاح سرد برای متواری شدن از محل سرقت اعتراف کردند.

 

سرقت ماهانه 2 میلیون تومان

با آغاز تحقیق از متهمان، تعدادی از مالباختگان به اداره هفدهم مراجعه و متهمان را شناسایی کردند. همزمان متهمان نیز با اعتراف به سرقت‌های روزانه و فعالیت در طول یک سال گذشته، عنوان کردند به صورت میانگین هر کدام از اعضای گروه ماهانه مبلغی بالغ بر دو میلیون تومان از طریق جیب‌بری به دست می‌آورد که با توجه به اعتیاد شدید هر شش متهم به موادمخدر از نوع شیشه و کراک، پول‌های به دست آمده از سرقت‌ها را صرف تهیه موادمخدر کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعترافات متهمان به سرقت‌های متعدد در ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و حتی اماکن زیارتی شهر تهران، به منظور شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر شش متهم از سوی شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است.

از شهروندانی که با این شگرد از آنها سرقت شده و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها