ظریف در نشست خبری با همتای ایتالیایی:

مذاکرات هسته‌ای به‌کندی پیش می‌رود

وزیر امورخارجه کشورمان که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس شورای وزیران گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موسوم به دی 8، در رأس هیأتی سیاسی و پارلمانی، بامداد روز پنجشنبه عازم اسلام‌آباد شده بود، پس از حضور در این اجلاس و دیدار با نخست‌وزیر پاکستان و وزیر امورخارجه ترکیه، عصر پنجشنبه به تهران بازگشت.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۴

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در شانزدهمین اجلاس وزرای گروه دی 8 با تأکید بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی به ویژه در عرصه اقتصادی اظهار کرد: گروه دی 8 به جهان اثبات کرده است که کشورهای اسلامی قادر به افزایش همکاری‌های اقتصادی به طور موثر هستند و تصمیم اتخاذ شده در مورد حفظ گروه دی 8 به صورت اعضای محدود، به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری در میان کشورهای عضو است.

استقبال نواز شریف از گفت‌وگوهای هسته‌ای

در حاشیه این نشست محمدجواد ظریف با نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد. ضرورت تلاش برای مبارزه با خشونت‌گرایی، افراط و فتنه‌های مذهبی و همچنین اقدامات کشورمان برای تکمیل و اجرای خط لوله گاز ایران به پاکستان و زمینه‌سازی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی از موضوعات مطرح شده از سوی وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بود.

نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار با استقبال گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 آن را تحولی مهم ذکر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در دیدار با احمد داوود اغلو وزیرخارجه ترکیه درباره مسائل دوجانبه، موضوعات مهم منطقه و مسائل بین‌المللی ازجمله بحران سوریه سخن گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها