رویترز مجموع پول نفت ایران را که در سه کشور هند، کره‌جنوبی و ژاپن نگهداری می‌شود 15.3 میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۳۹۱۱

به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش در حالی که گفته می‌شود ایران قصد دارد صادرات نفت خود را به هند افزایش دهد، بالغ بر 5.3 میلیارد دلار از پول نفت ایران در هند مانده است. 1.8 میلیارد دلار از این رقم نزد پالایشگاه‌های هندی است و بقیه در بانک‌های این کشور نگهداری می‌شود. پول نفت ایران در هند به روپیه نگهداری می‌شود.یک منبع آگاه دیگر در گفت‌وگو با این خبرگزاری از انباشته شدن پنج میلیارد دلار پول نفت ایران در بانک‌های کره‌جنوبی خبر داد. برآورد می‌شود رقم مشابهی نیز در بانک‌های ژاپنی قرار داشته باشد.

به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مشتریان نفتی ایران پول نفت این کشور را به ارزهای ملی خود می‌پردازند و آن را در حساب‌های بانکی ایران که در همان کشورها باز شده است، واریز می‌کنند و امکان انتقال این مبالغ به خارج وجود ندارد. آمریکا در نظر دارد در مراحل نخست مذاکرات هسته‌ای و در ازای انجام اقداماتی از سوی ایران نسبت به آزاد کردن پول‌های نفتی بلوکه شده ایران در کشورهایی مثل هند، کره‌جنوبی و ژاپن اقدام کند.

برخی گزارش‌ها از باقی ماندن 22 میلیارد دلار پول نفت ایران در سیستم بانکی چین خبر داده‌اند که برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی در ایران از سوی چین معادل این رقم توافقاتی حاصل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها