قائم مقام وزیر نیرو با اسفبار دانستن منابع آب زیرزمینی کشور گفت: کمیت و کیفیت آب به عنوان دو فاکتور مهم است که متاسفانه در حال تغییر بوده و این تغییرات افزایش شوری آب را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۱۳۵۱۹

به گزارش مهر، ستار محمودی افزود: امروز درمقایسه با 44 سال گذشته کمترین میانگین بارش را داشتیم و این مساله باعث شد با محدودیت منابع آبی مواجه شویم.

وی تاکید کرد: وضع آب کشور سال به سال در شرف نقصان و کاهش است و در این بین وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مصرف‌کننده هیچ‌کدام به تنهایی مقصر نیستند بلکه هر سه دارای وظایفی هستند که باید بدرستی به آنها عمل کنند تا سطح آب سفره‌های زیرزمینی بحرانی‌تر نشود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: اگر متقاضی بگوید از سهم من کم نکنید یا جلوی چاه غیرمجاز مرا نگیرید و در مصرف خود نیز مدیریت نداشته باشد و به فکر اصلاح اشتباه خود نباشد، وضع سفره‌های آب زیرزمینی روزبه‌روز اسفبارتر خواهد شد لذا تولیدکننده، مجری، متقاضی و مصرف‌کننده باید با هم هماهنگ باشند و با همکاری هم کار را به جلو ببرند.

محمودی از کمیت و کیفیت آب به عنوان دو فاکتور مهم نام برد که متاسفانه در حال تغییر است و این تغییرات افزایش شوری را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: با رعایت نکردن برخی موارد باعث خواهیم شد سطح آب سفره‌های زیرزمینی پایین‌تر برود، آب‌های سطحی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شوند و هزینه‌هایی همچون کف‌شکنی و انتقال آب برای دولت و کشاورزان ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها