آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران با بیان این که ما هیچ نصیحتی به دولت نداریم جز عمل به همان «شعار اعتدال» که خودشان گفته‌اند، گفت: انتخاب همکارانی که بعضا معرکه‌گردان فتنه بودند با شعار اعتدال سازگار نیست. وی ادامه داد: مردم باید کمک کنند تا دولت در عرصه معیشتی، سیاسی و اجتماعی بتواند کارگشا باشد و دولت نیز باید در عزل و نصب‌ها معتدل عمل کند.
کد خبر: ۵۹۴۵۶۴

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که انتظار است دولت به همین شعار اعتدال عمل کند، در عین حال متذکر شد: ما به صورت کلی قضاوت نمی‌کنیم و معتقدیم که دولت نصب‌های خوب و قابل قدردانی نیز داشته است اما اندک ورود فتنه‌گران به دولت، یعنی ورودی افراطی‌گری و این با شعار اعتدال سازگاری ندارد.

این دومین باری است که وی نسبت به چنین موضوعی دولت را مورد خطاب قرار می‌دهد. برخی نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی نیز با چنین ادبیاتی رئیس‌جمهور را به دلیل انتصاب توفیقی به سرپرستی وزارت علوم و احتمالا معرفی وی به عنوان وزیر مورد خطاب قرار داده‌اند.

موج پیوستن دولتی‌ها به فیس‌بوک

در ادامه روند پیوستن مقامات دولت یازدهم به فیس‌بوک، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به این شبکه اجتماعی پیوست.

پیش از این اسحاق جهانگیری(معاون اول) و محمدجواد ظریف(وزیر امور خارجه) نیز در این شبکه اجتماعی عضو و فعال شده بودند.

همچنین اعلام شده بود الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز به فیس‌بوک پیوسته است، اما او در گفت‌وگو با فارس این موضوع را تکذیب کرد.

وی افزود: این مساله را که آیا حضور در فیس‌بوک منع قانونی دارد یا خیر، بررسی می‌کند.

گفت‌وگوی اینترنتی وزیر امور خارجه ایران با فرزند رئیس سنای آمریکا

بازتاب‌ فعالیت وزیر امور خارجه در شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد. محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر، عید «روش هشانا» سال نو میلادی عبری را تبریک گفت. در واکنش به این توییت، سارا پلوسی، دختر نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در پاسخ به این تبریک نوشت: «متشکرم، سال جدید اگر با پایان انکار هلوکاست از سوی ایران همراه بود، شیرین‌تر می‌شد.»

ظریف نیز در پاسخ نوشت: «ایران هیچ‌گاه هلوکاست را انکار نکرده است، فردی که هلوکاست را انکار کرد، رفت. سال جدید مبارک».

هاشمی سر این 3 موضوع هرگز معامله نمی‌کند

مواضع این روزهای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از داغ‌ترین سوژه‌های رسانه‌هاست. خبرگزاری فارس سراغ محمدنبی حبیبی، دبیرکل موتلفه اسلامی رفته و از وی درباره اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرسیده.دبیرکل موتلفه پاسخ داده است: هاشمی به ما گفته است در مورد نظام جمهوری اسلامی، ولایت و شخص خود آیت‌الله خامنه‌ای به‌هیچ‌وجه معامله نمی‌کند.

هشدار درباره پیوند جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان

حسین مظفر، نماینده مردم تهران درباره پیوند جریان انحرافی با گزینه اصلاح‌طلب شهرداری تهران هشدار داد.

مظفر که در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری، مسئولیت ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف را برعهده داشت، به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به این که جریان انحرافی زخم خورده است، بنابراین بر هر شیوه‌ای تلاش می‌کند انتقام بگیرد.

مظفر با بیان این که یکی از روش‌های انتقام‌ جریان انحرافی ایجاد شکاف بین اصولگرایان و دادن روحیه به مخالفان این گروه است، ادامه داد: این اقدامات از جریان انحرافی بعید نیست، این گروه به هر نحوی در صفوف اصولگرایان رخنه ایجاد می‌کند که در این شرایط لازم است دوستان اصولگرا متوجه باشند تا گرفتار این چالش نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها