مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از بهره برداری از طرح توسعه دو میدان مشترک بزرگ نفتی تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از طرح توسعه میدان‌های مشترک یادآوران و میدان آزادگان شمالی تا پایان امسال عملیاتی می شود.
کد خبر: ۵۸۹۴۴۳

نادر قربانی در گفت‌وگو با شانا، درباره روند توسعه میدان‌های مشترک تصریح کرد: همه میدان‌های مشترک زیرمجموعه شرکت متن از جمله میدان یاران (جنوبی و شمالی)، میدان یادآوران، آزادگان (جنوبی و شمالی) و میدان آذر تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی این میدان‌ها در حال اجراست؛ ضمن آن‌که آخرین میدان نیز عملیات اجرایی آن از شهریور سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به تولید فعلی روزانه ٢٢ هزار بشکه نفت از میدان مشترک یادآوران گفت: در مرحله نخست توسعه رسیدن به سقف تولید روزانه ٨٥ هزار بشکه نفت خام با حفاری ٤٦ حلقه چاه تولیدی، سه حلقه چاه تزریق آب زاید و تعمیر سه حلقه چاه اکتشافی موجود شامل طراحی و مهندسی، تدارکات و اجرا برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: با توجه به انجام بخش عمده فعالیت های مرحله نخست توسعه این میدان، تولید نفت یادآوران در آذر ماه یا دی امسال به ٥٠ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت متن از پیشرفت بالای ٨٠ درصد طرح توسعه میدان یادآوران خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نهایی از این میدان مشترک در مدت ١٦ ماه آینده به ٨٥ هزار بشکه در روز می رسد.

افزایش دکل‌های حفاری میدان آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت متن در باره روند طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی گفت: این طرح با هدف توسعه بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست توسعه، تولید ٣٢٠ هزار بشکه نفت در روز و در مرحله دوم توسعه، افزایش تولید تا سقف ٦٠٠ هزار بشکه در روز برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: پنج دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی مستقر است و هماهنگی لازم برای انتقال دکل ششم نیز انجام شده، ضمن آن‌که تلاش می‌کنیم با امکانات داخل، این میدان را توسعه دهیم و پنج دکل فعال در این میدان ایرانی و تنها یک دکل چینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها