یک جراح کلیه و مجاری ادرار با بیان این که سدیم موجود در نمک، موجب جابه‌جایی کلسیم و سدیم در لوله‌های ادراری می‌شود و افزایش امکان تشکیل سنگ را به همراه دارد، گفت: مصرف مایعات زیاد با افزایش حجم مواد محلول در بدن، پیش از این که کریستال نمک در دستگاه ادراری اشباع شود به دفع سدیم اضافی کمک کرده و از بروز سنگ ادراری پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۸۱۴۲۳

دکتر سیمین وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که مواد معدنی مازاد بر نیاز بدن از طریق دستگاه گوارش و از طریق دفع مدفوع و ادرار از بدن خارج می‌شود، افزود: مواد معدنی به صورت محلول در ادرار وجود دارد، ولی زمانی که میزان این مواد مازاد بر نیاز بدن به حد اشباع رسید در کلیه‌ها رسوب می‌کند. البته سنگ‌های کلیوی کوچک معمولا دردی ایجاد نمی‌کند، جابه‌جایی سنگ باعث بروز درد شده ولی به‌ندرت موجب تکرر ادرار می‌شود.

مقابله با گرسنگی با مصرف تخم‌مرغ آب‌پز در سحر

یک متخصص تغذیه گفت: سحری باید شامل یک وعده غذای کامل همچون ناهار باشد و مصرف میوه، سبزیجات و سالاد در کنار آن به دیرتر گرسنه و تشنه شدن کمک می‌کند.

خوردن یک عدد تخم‌مرغ آب‌پز شده از سوی نوجوانان موجب جلوگیری از احساس گرسنگی آنها در طول روز می‌شود.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سحری باید شامل یک وعده غذای کامل همچون ناهار باشد و میوه و سبزیجات و سالاد حتما در کنار آن مصرف شود تا به دیرتر گرسنه و تشنه شدن فرزندان کمک کند. روزه اولی‌ها بهتر است از ساعت 3-2 بعدازظهر به استراحت بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها