اعضای باند سرقت پول در قم دستگیر شدند

کلاهبرداری از 1100 نفر با وعده سفر زیارتی

دو مرد و یک زن که با تشکیل باندی، مشتریان بانک‌های مشهد را تعقیب و با تهدید سلاح و تخریب خودروی آنها، پول و چک‌هایشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند و آخرین عضو باند تحت‌تعقیب قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۰۸۲۱

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی از سرقت دو میلیون تومان پول خود از سوی سه مرد خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه سه مرد راهش را سد کرده و با تهدید سلاح کلت، پول‌هایش را دزدیده و فرار کرده‌اند.

وی افزود: با چهره‌نگاری رایانه‌ای از سارقان مسلح، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد. در ادامه افراد دیگری هم با مراجعه به پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در بررسی این پرونده‌ها معلوم شد تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از متهمان فراری با هم مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، افراد دیگری نیز با مراجعه به پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند شیشه خودرویشان که در خیابان پارک شده بود، شکسته و پول‌هایشان سرقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش شکایت‌ها، ماموران احتمال دادند با توجه به این‌که مالباخته‌ها روز حادثه در بانک بوده‌اند، پول‌هایشان توسط متهمانی که در بانک آنها را شناسایی کرده‌اند، سرقت شده است. بنابراین روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

دستگیری سارقان پیش از سرقت آخر

کریمی افزود: جستجو در این باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی به دو مرد و یک زن که مقابل بانکی در جاده سنتوی مشهد مشتریان را زیرنظر گرفته بودند مشکوک و متوجه شدند آن دو مرد از اعضای باندی هستند که پلیس در تعقیبشان است. بنابراین با هماهنگی قضایی، آن دو را همراه زن جوان دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند در دزدی از مشتریان بانک‌های مشهد نقش داشته‌اند.

در ادامه معلوم شد زن جوان وظیفه نقد کردن چک‌های دزدی و نیز شناسایی مشتریان و قرار دادن اطلاعات آنها را در اختیار همدستانش داشته است. سپس دو متهم پرونده و دیگر مرد فراری که همدست‌شان بوده، مشتریان را تعقیب و با تهدید سلاح، پول‌هایشان را می‌دزدیدند یا خودروی پارک شده آنها را تخریب و پول‌های درون آن را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در ادامه مشخص شد متهمان پیش از دستگیری نیز چند نفر از مشتریان بانک را زیرنظر گرفته و قصد سرقت از آنها را داشتند. بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای دستگیری آخرین عضو فراری این باند نیز ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها