سخنگوی قوه قضاییه تایید کرد

صدور حکم اعدام برای یک روحانی مقیم قم

قبل از بحث درباره وجود جن، بهتر است اشاره‌ای به لفظ و ماده «جنّ» داشته باشیم. ماده «ج‌ن‌ن» دلالت بر خفا و پوشش می‌کند. یعنی هر چیزی که به نوعی پوشیده و مخفی بوده باشد اگر خواستیم از او تعبیر کنیم از این ماده استفاده می‌کنیم.قطعا آنها نیز مخلوق خداوند متعال هستند و مانند انسان‌ها مکلفند و برای عبادت و عبودیت و رسیدن به یقین خلق شده‌اند. خداوند در قرآن می‌فرماید: من جن و انس را نیافریدم جز برای این‌ که عبادتم کنند [و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند.[ (سوره ذاریات‌/‌ آیه 56)
کد خبر: ۵۶۷۷۹۴

جن‌ها از آتش هستند و انسان‌ها از خاک. خداوند می‌فرماید: و جن را از شعله‏های مختلط و متحرک آتش خلق کرد. (سوره الرحمن‌/‌ آیه 15)

آنها ماده هستند و لذا در عالم ماده زندگی می‌کنند. البته عالم ماده، طبق معمول پایین و بالا دارد و چون ناری هستند و حرارت‌ها به قسمت بالا صعود می‌کند، لذا آنها در بالای عالم ماده هستند، ‌اما ما انسان‌ها از خاکیم و خاک سرد و سنگین است، بنابراین طرف پایین عالم ماده و در زمین هستیم.جن‌ها مثل ما انسان‌ها مکلف هستند و در قیامت، حساب و کتاب دارند و بهشت و جهنم برای آنها نیز هست.خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: در آن روز به آنها می‏گوید: ای گروه جن و انس! آیا رسولانی از شما به سوی شما نیامدند که آیات مرا برایتان بازگو می‏کردند و شما را از ملاقات چنین روزی بیم می دادند؟! آنها می‌گویند: بر ضد خودمان گواهی می‏دهیم (آری) ما بد کردیم و زندگی (پر زرق و برق) دنیا آنها را فریب داد و به زیان خود گواهی می‏دهند که کافر بودند. (سوره انعام‌/‌آیه 130)

به هر حال، ارتباط با جن در شرع مقدس، ممنوع و حرام است و جز در موارد استثنایی که در فقه بیان می‌شود، جایز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی/ پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه قم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها