جهانگیر الماسی:

شاگرد مهرجویی هستم

فیلم «بمانی» بعد از 12 سال از تولیدش حاشیه ساز شد

اعتراض جهانگیر الماسی و پاسخ داریوش مهرجویی

جهانگیر الماسی که این روزها مشغول ساخت فیلم «رنج و سرمستی» در شهر ایلام است؛ با انتقاد از فیلم «بمانی» ساخته داریوش مهرجویی، مدعــی شد این کارگردان خاطره تلخی برای مردم این منطقه به جا گذاشته است. مهرجویی هم در مصاحبه‌ای دیگر سخنان الماسی را بی‌اساس خواند و بیان چنین سخنانی را از این کارگردان سینما بعید دانست.
کد خبر: ۵۵۸۱۰۳

به گزارش ایسنا، جهانگیر الماسی با اشاره به خاطرات ناخوش مردم این استان از ساخته شدن «بمانی» گفت: موضوع خودکشی را که زمانی در ایلام در اوج بود، همراه مستنداتی در اختیار داریوش مهرجویی قرار دادم تا سوژه فیلم شود، اما مهرجویی آن را خوب از آب در نیاورد و فیلم چیز دیگری شد که خاطره تلخی را در آن استان ایجاد کرد.

الماسی ابراز عقیده کرد: مهرجویی شناخت عمیقی از این پدیده حاصل نکرد و در نتیجه فیلمی با اشکالات متعدد از سوی او تولید شد.

او که برای ایفای برخی نقش‌های فیلمش به بازیگران بومی این منطقه نیاز دارد، تاکید کرد: امیدواریم با حضور بازیگران بومی، خاطره تلخ فیلم‌های گذشته پاک شود و مطمئن باشند که به فرهنگ، ارزش‌ها و اصالت‌های آنها خیانت نخواهم کرد.

داریوش مهرجـویی هم در واکنش به این اظهارات هرگونــه همکاری جهانگیر الماسی با پروژه «بمانی» را رد کرد و جرقه اصلی این فیلم را مقاله‌ای منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها خواند و گفت: براساس آمار و اسناد منتشر شده میزان خودکشی دختران ایلامی پس از ساخت این فیلم کاهش چشمگیری پیدا کرد و این خود یعنی تاثیرگذاری.

کارگردان «هامون» در پایان تاکید کرد: برای فرهنگ و مردم فرهیخته ایلام احترام زیادی قائلم و صحبت‌های آقای الماسی از پایه بی‌اساس است و من این حرف‌ها و این لحن صحبت را از آقای الماسی بعید می‌دانم!

«بمانی» که سال 80 سرنوشت سه دختر ایلامی را به تصویر کشید، به موضوع خودسوزی دختران در غرب کشور می‌پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها