یک متخصص تغذیه گفت: ورزش‌های سنگین برای سوزاندن چربی‌ها و کم‌کردن وزن پیشنهاد نمی‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۷۷۰

دُردانه حسین در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اگرچه در ورزش‌های سنگین ممکن است فرد طی چند روز کاهش وزن محسوسی پیدا کند، اما در واقع این چربی‌ بدن نیست که سوزانده می‌شود.‌ وی ادامه‌ داد: 60 درصد از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد و وقتی فرد ورزش سنگین انجام می‌دهد، آب بدن به طور محسوسی کم می‌شود و فرد دچار کاهش وزن موقت‌شده که در مدت زمان کوتاهی قابل برگشت است.‌ این متخصص تغذیه با اشاره به این‌ که ساعات اولیه صبح بهترین زمان برای ورزش‌کردن است، گفت: بهترین راه برای کم‌ کردن وزن، پیاده‌روی تند و حداقل 45 دقیقه در روز است. این روند در طول ماه به طور مرتب باید انجام شود تا بتدریج چربی‌های فرد سوزانده و موجب کاهش وزن و تناسب اندام شود.

ضرورت ‌درمان‌ درست ‌شکستگی ‌مچ

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران شکستگی مچ دست را جزو شایع‌ترین شکستگی‌ها دانست و گفت: این نوع شکستگی بیشتر در افراد مسن و افرادی که دارای پوکی استخوان هستند، اتفاق می‌افتد.

دکتر سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شکستگی مچ دست اگر به نحو صحیح درمان نشود ممکن است عوارض جدی در پیش داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر شکستگی در داخل مفصل گسترش پیدا کند عوارض بیشتری به همراه دارد، اما شکستگی در مچ دست چون در ناحیه فوقانی است مقداری از تغییر شکل آن که بر اثر عارضه درمانی ایجاد می‌شود و بدن آن را تحمل می‌کند، بیمار را با عارضه جدی مواجه نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها