یکی از خبرسازان نوروزی، «کلاه قرمزی» بود و این بار نیز پس از پایان پخش این سریال پربیننده، این پرسش به میان آمد که آیا کلاه قرمزی92 مجموعه‌ای برای کودکان بوده و اگر چنین است آیا ایرج طهماسب و حمید جبلی به تأثیرات فرامتنی کار خود بر مخاطب کودک فکر کرده‌اند؟
کد خبر: ۵۵۳۷۵۰

 آیا کاراکترهایی مثل جیگر، ببعی، آقای همساده، گاو، دختر همسایه و... کاراکترهای فانتزی قصه‌های کودکانه‌اند یا رفتار، حرف‌ها و شوخی‌هایشان برای بزرگسالان معنا دارد و ممکن است برای کودکان مضر و توام با بدآموزی باشد؟

کلاه قرمزی 92 جزو پرمخاطب‌ترین کارهای نوروزی بود، اما قطعا اگر نظرخواهی‌ها از کودکان و خردسالان صورت می‌گرفت، نتیجه خوبی عاید سازندگان این کار نمی‌شد. برنامه‌سازانی که اتفاقا بیشتر از بسیاری دیگر از برنامه‌سازان می‌دانند چگونه باید برای کودکان حرف زد و چه رفتارها و حرف‌هایی را نباید به دنیای ذهنی معصوم آنها وارد کرد. تهیه‌کننده کلاه قرمزی نوروزی در یکی از گفت‌وگوهای اخیرش گفته است مخاطب این مجموعه بزرگسالان بوده‌اند و نه کودکان. اگر چنین است شاید هدف‌گذاری سازندگان این مجموعه با ابزاری که از آن استفاده کرده‌اند، چندان سازگاری نداشته باشد، چراکه منتقدان این برنامه معتقدند کودکانی که مخاطب موقعیت‌های تازه عروسک محبوبشان در ایام نوروز 92 بوده‌اند، گاهی درباره برخی جمله‌ها و کارهای آنها، از والدین خود سوال داشته‌اند؛ سوال‌هایی که شاید نمی‌شد برای خیلی‌هایشان جواب درستی پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها