• مساله فلسطین: تاریخ یک ملت، نفی یک اشغال

    قدس فراموش ‌نشده است

    فلسطین که از سال 15 هجری قمری همواره بجز دوره صلیبیان بخشی از بلاد اسلامی بوده از اواخر جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری عثمانی ابتدا تحت‌الحمایه انگلستان قرار گرفت و استقلال خود را از دست داد و سپس با یک سناریوی انگلیسی ـ صهیونیستی ترکیب جمعیتی آن با اسکان یهودیان جهان در این منطقه و اخراج ساکنان مسلمان آن تغییر کرد و همزیستی توام با صلح بین پیروان ادیان مسیحیت، یهود و اسلام که در بستر تاریخ در یک کشور اسلامی شکل گرفته بود به سرعت نابود شد و مقدمات تشکیل یک دولت صهیونیستی را در سال 1948 فراهم آورد. فلسطین به دلیل وجود اماکن مقدس همیشه مورد احترام این ادیان بوده است.

  • نقض‌حقوق بشر و‌حق‌آزادی رفت و‌آمد در فلسطین

    آزادی رفت و آمد یکی از مهم‌ترین حقوق فردی و آزادی‌های عمومی به شمار می‌آید. این نکته از بررسی اعلامیه‌های حقوق بشر، همچون اعلامیه حقوق آمریکا، اعلامیه حقوق بشر و شهروند فرانسه، و نیز اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر و... به دست می‌آید.

  • تجلی «روز قدس» در بیانات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری

    روزی به وسعت یک انقلاب

    «روز قدس روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم؛ روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرت‌ها و به این تفاله‌هایی که مانده است از آنها چه در ایران و چه در سایر جاها.»

  • نمازهای باشکوه قدس

    یکی از جلوه‌های باشکوه قدس، نمازهای جماعتی است که بخصوص در ماه مبارک رمضان هر ساله رونق ویژه‌ای می‌گیرد. نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز با درک همین مساله، هر ساله محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیشتری را بر نمازگزاران تحمیل می‌کنند تا شاید جلوی این سیل جمعیتی را که از نقاط مختلف فلسطین به سوی قدس روان می‌شوند، بگیرند؛ هرچند در این کار همیشه ناکام بوده‌اند.

  • نگاهی به موقعیت بیت‌المقدس

    بیت‌المقدس به جهت دارا بودن قبه‌الصخره، مسجد الاقصی و اماکن مقدس دیگر در نزد ادیان سه گانه دنیا (اسلام،‌ مسیحیت و یهود) از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است،‌ بدین جهت برای دستیابی و حاکمیت بر آن در طول تاریخ، آن را به عنوان عامل تنش‌زا در خاورمیانه مطرح نموده و به این لحاظ موجب بروز جنگ‌های بسیاری شده است.

  • 24 ساعت در هفته سهم جوانان از اوقات‌ فراغت

    عوامل مستقیم و غیرمستقیمی در گذران اوقات‌فراغت نقش دارند؛ عوامل اقتصادی و فرهنگی جزو عوامل غیرمستقیم هستند و فرد و خانواده جزو عوامل مستقیم محسوب می‌شوند. از مواردی که موجب می‌شود جوانان اوقات‌فراغت خود را بخوبی سپری نکنند محدودیت در دسترسی به امکانات است. از سوی دیگر خانواده‌ها نیز برای گذران اوقات‌فراغت به صورت خانوادگی تلاش لازم را نمی‌کنند.

  • اوقات‌ فراغت، محصول جامعه صنعتی است

    در تعریف اوقات‌ فراغت عنوان می‌شود این اوقات به فعالیت‌های مرتبط با شغل و حرفه مربوط نیست؛ بلکه باید خود فرد، بنا به میل و سلیقه شخصی‌اش، نحوه گذراندن این زمان را انتخاب کند.

  • برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست

    فراغت درواقع به زمانی گفته می‌شود که فرد بعد از مدتی کار و تلاش و اشتغالات روزمره که باعث خستگی او شده، به سرگرمی و تفریح و علایق دیگر خود می‌پردازد؛ اوقاتی که دانش‌آموزان ما مصروف به مدرسه رفتن و تحصیل می‌کنند، جزئی از اوقات فراغت آنها محسوب نمی‌شود، زیرا در بیشتر این زمان به سرگرمی و علایق آنها پرداخته نمی‌شود. پس از 9 ماه تحصیل باید شرایط و امکاناتی فراهم کرد که دانش‌آموزان به علایق خود بپردازند.

  • در میزگرد جام‌جم مطرح شد

    اوقات فراغت؛ سرمایه‌ای که هدر می‌رود

    غنی‌کردن اوقات‌ فراغت جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست که با فرا رسیدن فصل تابستان پررنگ‌تر می‌شود؛ هر چند مساله اوقات‌ فراغت باید برای تمامی گروه‌های سنی جامعه بدرستی مدیریت شود. حال در این میان دو گروه نوجوان و جوان از مدیریت نشدن این حوزه بیشترین آسیب را می‌بینند.

  • شرایط گردشگری ورزشی در ایران

    گردشگری ورزشی، یکی از اقسام گردشگری و در زمره بخش‌هایی از گردشگری است که رشد فزاینده‌ای دارند. گردشگر ورزشی فردی است که به محلی غیر از محل زندگی خود برای حداقل 24 ساعت و حداکثر یک سال مسافرت می‌کند و هدف اصلی او حضور در یک رویداد ورزشی یا بازدید از جذابیت‌های مرتبط با ورزش است.

  • ورزش و صنعت گردشگری

    طی دهه گذشته، صنعت گردشگری رشد مداوم و پرسرعتی را تجربه کرده است. حتی در سال‌هایی که بحران اقتصادی، بسیاری از صنایع دنیا را تحت تأثیر قرار داده و این صنایع را در رکودی عمیق فرو برده بود، صنعت گردشگری همچنان به رشد خود ادامه می‌داد.

  • چرخه معیوب اقتصاد ورزش در ایران

    اقتصاد و ورزش از دهه 60 میلادی، به واسطه گسترش رسانه‌ها با یکدیگر به تعامل پرداختند. این تعامل، سودمندی‌های متقابلی برای هر دو نهاد ورزش و اقتصاد داشت. از یک سو، اقتصاد به کمک مخاطب پرشمار عرصه ورزش توانست بازار مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرآورده‌های خود دست و پا کند و از دیگر سو ورزش نیز توانست با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، ضمن افزایش توانمندی در عرصه زیرساخت‌ها و رشد و گسترش کمی و کیفی، وضعیت اقتصادی ورزشکاران را متحول کند و فضای جدیدی موسوم به حرفه‌ای شدن به وجود آورد.

  • فاصله‌ها عمیق‌تر می شود

    مصرف‌گرایی مشوق یک نظام اجتماعی اقتصادی است که همواره خرید کالا و خدمات بیشتر را طرح ریزی می‌کند، در واقع این مقوله در اقتصاد عبارت است از اتخاذ سیاست‌های اقتصادی برای اشاعه مصرف... .

  • خرید‌های آسان و بی دردسر

    خرید آنقدر شیرین است که اغلب ما در بسیاری از زمان‌ها برای رهایی از مشکلات روحی و روانی و حتی خستگی‌های جسمی به آن روی می‌آوریم تا به واسطه آن از تالمات خود بکاهیم. با توجه به این ویژگی، صاحبان دنیای کسب و کار نیز از فرصت استفاده کرده‌اند و راه‌های متفاوت بسیاری پیش روی مردم قرار داده‌اند تا به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند به این نیاز روحی و روانی خود پاسخ بدهند. خرید اینترنتی یکی از این شیوه‌هاست که چند سالی است جای خود را در کشور ما باز کرده است.

  • وسوسه‌های مصرف‌گرایی در دنیا

    از دید مکاتب و نظریه‌پردازان غربی، مصرف یکی از مولفه‌های مهم در سبک زندگی است، اما این که سبک زندگی مصرفی در تمام کشورها از آغاز تاکنون به چه شکلی بوده متفاوت است.

  • زندگی خود را مدیریت کنید

    رشد اقتصادی پایین، برتری نرخ تورم بر حقوق و دستمزد و به تبع آن پایین آمدن قدرت خرید اغلب مردم موجب شده بسیاری از افراد جامعه نه‌‌تنها به صرفه‌جویی و قناعت کردن فکر نکنند بلکه باور خود را نسبت به چنین ارزش مقدسی از دست بدهند و آن را محال بدانند.