• ورود نخستین مازراتی لوانته به ایران

    اخیرا یک دستگاه Maserati Levante به کشورمان وارد شده که توجه بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب نموده است، همین امر بهانه‌­ای شد تا به معرفی این شاسی بلند لوکس ایتالیایی بپردازیم.

  • لوکس‌ترین خودروی کروک دنیا

    امروز خودروی مرسدس-بنز مایباخ ۶۵۰S معرفی شد که به شکل بسیار محدودی راهی بازار می‌شود. تنها ۳۰۰ عدد از این خودرو تولید خواهد شد و ۷۵ عدد آن‌ها هم در آمریکا به فروش می‌رسند.

  • رونمایی از شاسی‌بلند آلفارومئو +عکس

    آلفارومئو که از دیرباز استاد طراحی و تولید خودروهای هیجان انگیز بوده است پس از یک دوره انفعالی تصمیم گرفت تا با تدوین یک برنامه بلند مدت از خواب غفلت بیدار و نام خود را دوباره به سر زبان‌ها بیاورد.

  • بیوک Skylark GSX؛ تعریفی کلاسیک از خودروهای عضلانی

    سوار شدن بر یک اتومبیل قدیمی به سفری در زمان می‌ماند. سفری که جذابیت‌اش در اینجاست که هر کسی می‌تواند بسته به خودرویی که برمی‌گزیند، عصری که علاقه‌مند به سفر در آن است را نیز انتخاب کند.

  • رکود همچنان خودنمایی می‌کند

    ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

    بازار خودرو ایران هفته جاری را با رکودی سنگین‌تر از قبل به انتها رساند تا در آستانه سومین ماه پاییز، همچنان زرد و خزان‌زده باقی بماند. دلیل سنگین‌تر شدن رکود اما نه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 آمریکا، بلکه مسائل داخلی از جمله آلودگی هوا و حرکت بسیاری از ایرانی‌ها به سمت کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی و همچنین تعطیلی اوایل هفته آینده است.

  • ام‌وی‌ام 315 بخریم یا رنو ساندرو؟

    خودروهای هاچ‌ بک با همه محدودیتی که در فضا دارند نشان داده‌اند که در بازار ایران از مقبولیت زیادی برخوردار هستند. ام‌وی‌ام 315 این روزها در خیابان زیاد دیده می‌شود. خودرویی چینی که به دلیل طراحی خوب توانسته در بازار موفق باشد. در سوی دیگر خودرویی وجود دارد که به بازار نیامده توانست موفق باشد.

  • از پیکان تا مازراتی خودروهای لوکس 50 سال اخیر

    ابتدای ورود خودرو به ایران، مانند دیگر کالاها و وسایلی که از کشورهای خارجی سر از بازارهای داخل بیرون می‌آوردند، این محصول نیز به یک نماد تجملگرایانه تبدیل شده بود و در اختیار ثروتمندان و افراد قدرتمند قرار داشت، اما به مرور، همزمان با کاهش قیمت این محصولات از یک طرف و بهبود وضع اقتصادی مردم از سوی دیگر، رفته‌رفته از میزان در دسترس نبودن آنها کاسته شد و مردم عادی نیز این افتخار را پیدا کردند که مالک یکی از این خودروها باشند. اما این اتفاق برای گروهی از خودروها نیفتاد. این دسته، محصولاتی بودند که ذاتا با خود لقب لوکس را یدک می‌کشیدند و از نظر داشتن امکانات رفاهی بیشتر، بزرگی اتاق، راحتی و لذت سواری و رانندگی بالاتر همچنان در دامنه قیمتی گران قیمت‌های بازار ماندند و سایر ماشین‌دوستان را از لذت مالکیت خود بی‌نصیب گذاشتند. در ادامه با یکه‌تازان گرانقیمت خودرو در هر دهه از تاریخ کشورمان بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • آیا پژو از رفتار قبلی آمریکایی ها درس گرفته است؟

    با آغاز برجام و برچیده شدن تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی که پیش‌تر در ایران حضور نداشتند یا بازار خودرو کشور را ترک کرده‌ بودند، برای بدست آوردن سهمی از این بازار، با فرستادن هیئت‌های تجاری بزرگ مذاکراتی را برای انقعاد تفاهم‌ نامه‌ و قراردادهایی به منظور تولید و فروش خودرو آغاز کردند.

  • بیشتر آگهی‌های پیش‌فروش خودرو بی‌اعتبار است!

    در شرایطی که فعالیت گسترده کلاهبرداران در بازار پیش فروش و فروش اقساطی خودرو تعداد قابل توجهی از شهروندان را دچار ضرر و زیان کرده است یک سازمان مسوول هشدار داد که بیشتر آگهی‌های پیش ‌فروش خودرو، فاقد اعتبار و غیر قانونی است.

  • خودروی مفهومی اسپایدر رنو +عکس

    یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این طراحی چراغ‌های LED و مدل چراغ‌ها و سپر عقب است. البته در این میان نمی‌توان از دیفیوزرهای بزرگ و بال نمای پشت که بر زیبایی خودرو افزوده چشم‌پوشی کرد.

  • جگوار به دنبال شکار تسلاست +عکس

    موتورهای عقب و جلوی خودرو با گشتاوری حدود 700 نیوتن‌متر بازدهی برابر 400 اسب بخار دارند و با یک شارژ سریع 90 کیلوواتی مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی می‌کنند. این میزان تقریبا برابر مدل 3 تسلا و ضشورلت بولت است.