جامعه-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

ببییند | فلامینگوها بر فراز گاوخونی

ببییند | فلامینگوها بر فراز گاوخونی

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ | نظر

مدت‌های بسیاری بود که عادت به چنین تصاویری نداشتیم. همزمان با آغاز بهار تالاب بین المللی گاوخونی میزبان یکی از گونه‌‌های شاخص خود، فلامینگو‌ها شد.

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸ | نظر

رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری با تأکید بر اینکه حفاظت از امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی و از مصادیق حقوق عامه است، گفت: با توجه به وظایف ذاتی و مصوبه شورای امنیت کشور دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در حفظ امنیت آزمون سراسری مسئولیت دارند.

تعرفه‌ های پزشکی ابلاغ شد

تعرفه‌ های پزشکی ابلاغ شد

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ | نظر

­معاون اول رئیس جمهور تعرفه‌های پزشکی را برای اجرا به وزارت بهداشت ابلاغ کرد و این وزارتخانه امروز این تعرفه‌ها را به تمامی مراکز پزشکی دولتی و خصوصی ابلاغ می‌کند.

بهت جهان از اقتدار ایران

بهت جهان از اقتدار ایران

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ | نظر

بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را باید در تقویم‌های ایرانی روز خاصی بدانیم. روزی تاریخی که تا سال‌های سال برای مردمان این سرزمین نمادی ازیک حماسه ایرانی خواهد بود؛روزی که در آن ازخاک ایران به سوی رژیم غاصب صهیونیستی حمله صورت گرفت.

عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در انتظار پاسخ مجلس

عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ | نظر

اصلاح تقویم آموزشی ‌بار دیگر سر زبان‌ها افتاده است. روز گذشته محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است. موضوعی که در سال‌های گذشته با عناوین مختلفی مطرح شده اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

آسمان همه‌جا یک رنگ نیست!

محققان راز تمیزترین آسمان زمین را کشف کردند

آسمان همه‌جا یک رنگ نیست!

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸ | نظر

تعطیلات نسبتا طولانی فروردین و کاهش ترددهای بین‌شهری و البته وزش بادهای نسبتا شدید در این روزهای بهاری، آرزوی دیدن آسمان آبی تهران را برای‌مان کمی بیشتر محقق کرده است.

کذاب‌های جذاب

کذاب‌های جذاب

۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ | نظر

کافی است قلق جامعه را بدانی تا به آنچه که می‌خواهی برسی! دانستن این موضوع، علاوه بر این‌که می‌تواند کسب‌وکار افراد را به رونق برساند، آنها را در هدایت اهداف بعضا نادرست‌شان هم یاری می‌کند. نمونه‌اش؟ نمونه‌اش همین خبرهایی که لحظه‌به‌لحظه از اعتقادات مردم، نیازهای‌شان، نقطه‌ضعف‌های‌شان یا حتی خط قرمزهای‌شان منتشر می‌شود و آنها را نسبت به خبرها حساس می‌کند!

عصر انقراض کارت‌های بانکی

عصر انقراض کارت‌های بانکی

۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱ | نظر

بانک مرکزی اعلام کرده کارت‌های بانکی حذف می‌شود. بیش از ۳۰ سال از ظهور کارت‌های بانکی می‌گذرد و البته که در این مدت توانسته جایگزینی برای حمل پول نقد باشد اما حالا اعلام شده قرار است در روندی آرام کارت‌های بانکی حذف شوند.

«طرح نور »؛ اجرای قانون به خواست مردم

«طرح نور »؛ اجرای قانون به خواست مردم

۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ | نظر

در راستای مطالبه مردم متدین کشورمان، فرماندهی انتظامی کل کشور «طرح نور» را با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها در سراسر کشور آغاز کرد. قرار است پلیس در این طرح با مصادیق کشف حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان مصداق بی‌قانونی برخورد کند‌. طرحی که از افراد خواسته با رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتار نا‌مطلوب جامعه بپرهیزند.

هزارتوی سیاه تنهایی

چرا تنهایی برای سلامتی مضر است؟

هزارتوی سیاه تنهایی

۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰ | نظر

همه مابارها وبارها شنیده‌ایم که انسان موجودی اجتماعی است ونداشتن ارتباط و تنهایی می‌تواند مشکلات مختلفی را به‌ویژه دروضعیت روحی فرد به وجود بیاورد.به‌تازگی براساس پژوهش‌های صورت‌گرفته مشخص شده‌که فقدان تعامل اجتماعی حتی‌می‌تواند باخطر بیشتربیماری‌های قلبی ــ عروقی،زوال‌عقل ومشکلات دیگربرای‌سلامتی مرتبط باشد.به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند با ایجاد تغییراتی بر عملکرد مغز، نه‌فقط بر وضعیت روحی افراد، بلکه بر عملکردهای فیزیکی بخش‌های مختلف بدن نیز تأثیرگذار باشد.

کینه مهندسی‌ شده علیه زنان ایرانی

دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه می‌کنند؟

کینه مهندسی‌ شده علیه زنان ایرانی

۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ | نظر

انقلاب اسلامی ایران برای زن مسلمان ایرانی دستاوردهای ارزشمندی داشت. بی‌تردید ایجاد محیطی امن و آرام و فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت زنان مهم‌ترین دستاورد و خدمتی است که انقلاب به زنان داشت و با اجرای احکام و قوانین اسلامی در جامعه، زمینه‌ساز حضور و پیشرفت اجتماعی زنان شد.