جامعه-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

شاد، اما خسته!
«جام‌جم» بررسی می‌کند؛ زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

شاد، اما خسته!

گره عجیب نهضت ملی مسکن

گره عجیب نهضت ملی مسکن

۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ | نظر

مسکن همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر بوده و برای انسان مدرن، داشتن یک خانه مناسب از حقوق اساسی به شمار می‌‌آید. در ایران هم فارغ از این‌که چه کسی ساکن خیابان پاستور بوده، همیشه طرح‌هایی با عناوین مختلف در جهت حل مشکل مسکن و تأمین آن برای مردم به اجرا در آمده اما این‌که چقدر و چطور به نتیجه رسیده‌اند، حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال دارد.

قلیان با گاز خنده!

قلیان با گاز خنده!

۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ | نظر

 با وجود این‌که ارائه قلیان در سفره‌خانه‌ها و کافه‌ها ممنوع است و به هیچ عنوان هیچ قهوه‌‌خانه‌ای اجازه سرو قلیان ندارد اما اخیرا مصرف قلیان اکسیژن در برخی کافه‌های لاکچری تهران به صورت آزادانه به جوانان عرضه می‌شود. نکته جالب این که این طرح مطالعاتی وزارت بهداشت با عنوان پاکدم یا قلیان اکسیژن است که به ‌صورت آزمایشی و حدود دو سالی است که در ۱۰استان‌ کشور در حال اجراست.

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ | نظر

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است، گفت: با این حال شاهد افزایش روند زایمان‌های سوم، چهارم و پنجم در کشور هستیم.

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

رییس سازمان سنجش:

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ | نظر

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

هشدار جدی عربستان درباره حج

هشدار جدی عربستان درباره حج

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ | نظر

با نزدیک‌شدن به موسم حج تمتع، عربستان به بازدیدکنندگان و ساکنان این کشور نسبت به شرکت در حج آینده بدون کسب مجوزهای لازم هشدار جدی داد.

زایمان با تاریخ رُند یا بازی با جان نوزاد؟!

زایمان با تاریخ رُند یا بازی با جان نوزاد؟!

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ | نظر

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا

برای پاسدار اسلام،حاج علی یوسفی که شاهد لحظات شهادت علی شرفخانلو بود

شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ | نظر

زمان امامت جمعه‌ مرحوم آقای نجمی(نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوی از۱۳۶۰تا۱۳۸۰وعضو پیوسته مجالس خبرگان رهبری) یک‌روز که نشسته بودیم سرجای همیشگی‌مان کنار ستون چهارم، دیدمش که رفته پشت تریبون مصلی برای ایراد سخن. اول باری بود که می‌دیدم درجه‌هایش را زده و سه ستاره‌ درشت زرد رنگ تمام تراکم دو سوی شانه‌اش را پر کرده و کمی جا، درجات را در دگمه شدن به سرشانه به انحنا واداشته است.