اقتصاد-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ | نظر

با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به شعب بانکها، سقف برداشت از حساب‌های بانکی بصورت غیر حضوری روزانه ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه ۱ میلیارد تومان شد.

هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان

گزارش «جام‌جم» از تجارت ایران و پاکستان به بهانه سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام‌آباد

هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان

۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ | نظر

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دولت سیزدهم با همسایگان به پاکستان سفر کرد. اهمیت این سفر از آنجایی دوچندان می‌شود که پاکستان یکی از همسایگان شرقی ایران، یکی از اعضای پیمان شانگهای و یکی از کشورهای مسلمان است که اخیرا نیز دشمنان ایران به دنبال آن بودند که تنش‌های مرزی، منجر به قطع روابط این دو کشور شود ولی عملا با تدابیر صورت گرفته مسئولان دو کشور، این امر محقق نشد.

سهم استقلال - پرسپولیس چند؟

گزارشی از جزئیات واگذاری ۲ تیم پرطرفدار پایتخت

سهم استقلال - پرسپولیس چند؟

۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ | نظر

سهام پرسپولیس و استقلال بالاخره پس از کش‌و‌قوس فراوان فروش رفت. در طول سال‌های گذشته هر بار که صحبت از واگذاری این دو باشگاه به میان می‌آمد بحث اهلیت خریداران مطرح می‌شد. براساس اعلام وزیر اقتصاد، واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه نهایی خواهد شد و مجموع ارزش این دو واگذاری حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

تورم فروردین ماه اعلام شد

تورم فروردین ماه اعلام شد

۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ | نظر

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

حامی اقتصاد اسلامی

گزارش«جام‌جم» درباره عملکرد پرویز داوودی که به تازگی چشم از دنیا فروبسته است

حامی اقتصاد اسلامی

۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶ | نظر

پرویز داوودی با این‌که معاون اول دولت نهم بود کسی او را به یک چهره سیاسی نمی‌شناخت و بیشتر به یک چهره اقتصادی شناخته می‌شد. وی متولد سال۱۳۳۱بود و در۳۰فروردین‌ چشم از دنیا فرو بست. نزدیکان او می‌گویند وی در دوران حضور در عرصه‌های کارشناسی و سیاست‌گذاری هیچ‌گاه از اصول کلی «حفظ معیشت مردم» و «حفظ ارزش پول ملی» کوتاه نیامد. درباره عملکرد اقتصادی این چهره انقلابی گزارشی تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

کاهش ۵۰درصدی تورم تولید

«جام‌جم» گزارش جدید بانک مرکزی درباره شاخص بهای تولید را بررسی می‌کند

کاهش ۵۰درصدی تورم تولید

۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ | نظر

تورم، یکی از متغیرهای اقتصادی است که با قدرت خرید در تضاد است. در واقع کشورهایی که تورم دورقمی و سه‌رقمی دارند، قدرت خرید خانوارهای‌شان نسبت به خانوارهایی که تجربه تورم در اقتصاد ندارند، پایین‌تر است. یکی از دلایل بروز تورم، رشد نقدینگی و نرخ ارز است که با توجه به کاهش رشد نقدینگی و همچنین کنترل نرخ ارز شاهد بهبود وضعیت در بخش‌های اقتصادی هستیم.