• با اصلاح دیالوگ‌ها

    قبر دو طبقه به وزارت ارشاد رفت

    جواد نوروزبیگی فیلمنامه «قبر دو طبقه» را پس از اصلاحات مدنظر وزارت ارشاد، بار دیگر برای دریافت پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشیابی تحویل داد.

  • خداحافظی میلیاردی‌ها با پرده نقره‌ای

    براساس تصمیم شورای صنفی نمایش، از امروز چهار فیلم جدید، «گذشته» اصغر فرهادی، «خودزنی» احمد کاوری، «بیتابی بیتا» مهرداد فرید و «زبان مادری» قربان محمدپور اکران خود را در سرگروه‌های مختلف سینمایی آغاز خواهند کرد و اکران پراکنده برخی فیلم‌های میلیاردی نوروزی مانند رسوایی، حوض نقاشی و تهران 1500 هم ممنوع است.

  • تجربه‌های تازه در​ سینمای ایران

    در ارزیابی سینمای ایران بیش از هر چیز محتوا و ساختار فیلمنامه یا کیفیت کارگردانی معیار و ملاک قضاوت قرار می‌گیرد و مولفه‌هایی مثل بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی به عنوان سه عنصر و شاخص اصلی ارزیابی شناخته می‌شود.

  • به همت باشگاه ادب و هنر مرکز مشارکت های فرهنگی هنری

    «پرواز» در کانون سینمایی پایتخت

    باشگاه ادب و هنر مرکز مشارکت های فرهنگی هنری شهر تهران، دومین نشست کانون سینمایی پایتخت را با نمایش و نقد فیلم «پرواز» ساخته «رابرت زمکیس» برگزار می کند.

  • تفاهم‌نامه امید

    امضای تفاهم‌نامه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما و بیمه ایران خبر خوشی است که امیدواری‌های تازه‌ای را برای سینماگران و هنرمندان به وجود آورد. معضل بیمه و مشکلات و مسائل درمانی همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان بوده، اما هیچ گاه از سوی متولیان امور فرهنگی کشور راه‌حلی جدی برای پایان این نگرانی ارائه نشده بود.

  • در باره فیلم «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی

    بفرمایید پول!

    فرزندانی که پدر و مادر نامداری در سینما دارند، از آن رو که از امکان سهل و آسان برای ورود به سینما برخوردارند، در بدو امر نیاز به تلاش و پیگیری خاص و ویژه‌ای ندارند. به همین دلیل همیشه یک برچسب ارتباط فامیلی را برای راهیابی به دنیای جذاب و پرخواستار سینما را با خود حمل می‌کنند اما ورود به این عرصه یک چیز است و ماندگاری و حفظ موقعیت و اعتبار یک بحث که بستگی به توانایی این افراد دارد.

  • شگفتی‌سازی گتسبی بزرگ

    موفقیت 200 میلیون دلاری «گتسبی بزرگ»، درام اجتماعی و روانکاوانه باز لورمن، فیلمساز استرالیایی‌ تبار سینما، در سطح جهانی باعث تعجب منتقدان و تحلیلگران اقتصادی سینما شده است. این فیلم در چهاردهمین روز نمایش خود در آمریکای شمالی به فروشی صد میلیون دلاری دست پیدا کرد. فروش صد میلیون دلاری برای فیلمی که فاقد جاذبه‌های گیشه‌پسند است، جای تعجب دارد.

  • بازیگر فیلم چه خوبه که برگشتی:

    فقط به احترام مهرجویی بازی کردم

    نخستین تجربه جدی همایون ارشادی در سینما، بازی در «طعم گیلاس» عباس کیارستمی بود که هم فیلمساز معتبر ایرانی را به نخل طلا رساند و هم زمینه ساز حضور او در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی شد.

  • پایان فیلمبرداری «محمد(ص)» در‌آفریقا

    در فاصله کمتر از یک هفته تا فرارسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) روز گذشته مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) همراه با عوامل تولید این فیلم که برای تصویربرداری صحنه‌های باقیمانده به آفریقا سفر کرده بودند،‌ به تهران بازگشتند تا این فیلم ماندگار تاریخ سینمای ایران در آخرین مراحل تولید قرار گیرد.