فرهنگ-جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

اشغالگری در روز روشن

اشغالگری در روز روشن

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ | نظر

اگر تا دیروز فقط فکر می‌کردیم فلسطین یک کشور است که اشغال شده و نمی‌دانستیم چرا از خر شیطان پایین نمی‌آیند و هی شهید می‌شوند و پای خاک‌شان می‌مانند،این روزها این موضوع وحواشی وحمایت جهانی ازمردم مظلوم آن شده‌است تیتر یک اخبار دنیا.

سیاره‌ای به نام کافه

درباره کافه رفتن و فرهنگ کافه‌نشینی

سیاره‌ای به نام کافه

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ | نظر

یک چراغ خواب آهنگی زنگ زده با نور زرد که خوب پدر چشم آدم را دربیاورد و میگرن آدم را به حد اعلی برساند گذاشته‌اند روی میز و مثل احضار ارواح بالای سرت ظاهر می‌شوند و بعد از یک خوشامد لوس منو را می‌گذارد جلویت.

دور دنیا به ‌صرف قهوه!

دور دنیا به ‌صرف قهوه!

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ | نظر

کافه می‌تواند یک فضای جادویی باشد که حسی خوشایندی و آرامش را هدیه می‌دهد تا آدم‌ها از شلوغی و زحمات روزمره فرار کنند و به دنیایی از آرامش و تمرکز پناه ببرند. فضایی که با بویی دلنشین از قهوه پر شده و صدای ملایم موسیقی از گوشه‌های مختلف شنیده می‌شود.

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با ۲سینماگر مقاومت بررسی شد

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴ | نظر

در شرایطی که دنیا همچنان شاهد التهابات و جنگ‌های نظامی بین قدرت‌هاست، جنگ نرم نیز میدان بازی خود را دارد و استفاده از ابزارهای مرتبط با این جنگ از جمله سینما هر روز و هر لحظه حیاتی‌تر می‌شود تا جایی که می‌توان گفت تاثیر ابزارهای جنگ رسانه‌ای از جمله فیلم و سینما، کم از بمب و موشک نیست و در صورتی که بهنگام و با دقت کافی از این اسلحه بهره ببریم، در این نبرد پیروز خواهیم بود.

جادوی شرق در سمرقند

جادوی شرق در سمرقند

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ | نظر

وقتی در سمرقند هستی و در بلوار ریگستان قدم می‌زنی و مغازه‌های صنایع دستی و رستوران‌های سنتی شهر را که غذاهای ازبکی و تاجیکی ارائه می‌کنند، پشت سر می‌گذاری، در سمت راست خود گویی دروازه بهشت را به روی خود گشوده می‌بینی؛ ترکیب سه مدرسه که هر کدام غرق در فرم، فضا، نقوش، رنگ‌ها و خطوط کتیبه‌های اسلامی و ایرانی هستند، تو را غرق در تاریخ و مست از جغرافیا می‌کند.

سر بریده اسب در رختخواب صهیونیسم

سر بریده اسب در رختخواب صهیونیسم

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ | نظر

شمارش معکوس چراغ قرمز هم‌نهشتی جذابی با آنچه در عمیق‌ترین لایه‌های درون صهیونیست‌ها در جریان است دارد. وقتی آدرنالین با توحشی افسارگسیخته به تمام آنچه هست و نیست رسوخ می‌کند، حسی توامان از بی‌پناهی و افتادن در چاله‌ رویارویی و عرق سردی که ناگهان بر پیشانی می‌نشیند، پاسخ‌ها به این عکس‌العمل هیجانی در افراد متفاوت است‌ اما بیشترین احتمال در آمار متعلق به بازگشایی عمیق‌ترین لایه‌های ترس در روان ناخودآگاه و شروع گمانه‌زنی‌های وسواس‌گونه است.

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با محمد گلریز خواننده موسیقی اصیل ایرانی تشریح شد

کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ | نظر

محمد گلریز یکی از هنرمندان شناخته شده در حیطه موسیقی اصیل ایرانی است. برخی از آثار حماسی با صدای این هنرمند در این سال‌ها در مقاطع مهم تاریخی کشور از‌جمله روز آزادسازی خرمشهر و... همچنان درگذر زمان برای مردم خاطره‌انگیز است. با این هنرمند پیشکسوت در سال جدید دیدار و گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

ادیبان ستاره بر دوش

در روز ارتش جمهوری اسلامی از شاعران و داستان‌نویسان ارتشی یادی کرده‌ایم

ادیبان ستاره بر دوش

۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ | نظر

اگرچه پس از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» و پاسخ دندان‌شکن به گستاخی رژیم صهیونیستی، این روزها همه‌جا صحبت از قدرت نظامی ایران و سپاه پاسداران اسلامی است اما نمی‌توان جانفشانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفت.

اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!

«جام‌جم» چالش‌های اکران فیلم کوتاه در کشور را بررسی می‌کند

اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!

۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ | نظر

به نظر می‌رسد ما با مسأله دیده‌نشدن فیلم‌های کوتاه در کشورمان مواجهیم. هرچند این مسأله منوط به سینمای کوتاه ایران نیست و نمی‌توان مدعی شد که در سایر کشورها نیز عموم مردم مخاطب آثار سینمایی کوتاه هستند، اما نکته اساسی در ایران نبود بستر نمایش استاندارد، دائمی و متناسب برای این دسته از فیلم‌هاست، بستری با امنیت کافی لااقل برای سینماگران و منتقدان سینما.

ببینید | نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

ببینید | نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ | نظر

به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد.