فرهنگ - - جدیدترین اخبار ایران و جهان | پایگاه خبری جام جم

تحلیلی از ناگفته های تاریخ پیامبر(ص) در گفتگو با استاد شریفیان

در جستجوی حقیقت پنهان

۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

بسیاری از ما از زندگانی بزرگانمان مطالبی می شنویم که به نظرمان بعد از مدتی تکراری است. از طرفی بسیاری از حقایق تاریخی، در لابلای کتب احادیثی پنهان شده است و دسترسی به آن ها هم نیازمند صبر و حوصله و رجوع به کتب حدیثی صحیح است و هم نیازمند تحلیل تاریخ. در بسیاری از مواقع نیز، منابع تاریخی معتبری برای دسترسی به حقایق تاریخی وجود ندارد. در این جاست که با کنار هم قرار دادن قرآن و روایات معتبر، اگر تحلیل درستی وجود داشته باشد، می‌توان مطالبی را دریافت که به سادگی امکان رسیدن به آن ها وجود ندارد.

سنگ تمام تلویزیون در روز عید سعید فطر

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

شبکه‌های سیما در ایام عید سعید فطر ویژه برنامه‌های متعدد و جذابی را برای پخش درنظر گرفته‌اند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به "کلاه قرمزی"، "ماه عسل"، "جشن رمضان" و "همین امشب"، اشاره کرد.

خاتون‌های سرزمین مادری

ایران چند امامزاده زن دارد؟ + اینفوگرافیک

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

ماه مبارک رمضان که از راه می‌رسد حضور مردم در اماکن دینی از جمله مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، اصولا وقتی صحبت از امامزادگان به میان می‌آید همه ما تعداد محدودی امامزاده را در ذهن‌مان را مرور می‌کنیم و به این مرور انتزاعی اگر تصویری هم افزوده شود اغلب مردی با محاسن سفید، روی و چهره روشن و شال و دستاری سبز رنگ نقش می‌بندد؛ در حالی که در همین تهران بیش از صد امامزاده خواهر(بانو) وجود دارد.

ناگفته هایی از قاضی شارع و شیخ حسن جوری سربداران

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳

در ابتدای دهه 60 که با جنگ تحمیلی نیز مقارن بود، یک مجموعه تاریخی متفاوت با نام‌ سربداران به کارگردانی محمدعلی نجفی ساخته شد که با توجه به کمبود امکانات فنی و تنها با تکیه بر خلاقیت پدیدآورندگانشان پیش رفت و مورد توجه انبوه مخاطبان تلویزیونی قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

اولین آموزش بشر کجا شکل گرفت؟/ 3رکن اصلی در خلقت انسان

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با نگاهی به سیره استاد شهید مطهری بر پایه 3 اصل قرآنی به تبین مقام معلم و نقش آمورش در جامعه پرداخت.

نیازمندی ها