پیرترین کارگردان جهان درگذشت

خداحافظی پرتغالی‌ها با یک اسطوره

وجیه الله فرد مقدم از پیشکسوتان عرصه انیمیشن کشور و خالق انیمیشن «لی لی لی لی حوضک» شنبه شب (هفدهم فروردین ) در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۵۵۲۲۵۵
درگذشت کارگردان پیشکسوت انیمیشن

 انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران روز یکشنبه با اعلام این خبر، در پیامی درگذشت این انیماتور پیشکسوت را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام این انجمن آمده است: با اندوهی بسیار، فقدان استادی دیگر در عرصه انیمیشن از جامعه انیمیشن ایران سایه افکند و دست زمانه انسان ، استاد و هنرمندی از جنس آئینه ، با اخلاق و احساس فراتر از زمینیان را از ما زمینیان ربود .

استاد وجیه الله فرد مقدم از پیشکسوتان انیمیشن ایران و از اعضای با افتخار و باسابقه انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) به دیار باقی شتافت .

آسیفا ایران با آرزوی آمرزش و شادی روح بزرگ ایشان این اندوه را به خانواده محترم و داغ دیدشان و خانواده بزرگ انیمیشن ایران تسلیت عرض می کند . بدون شک یاد و خاطره و آثار ماندگارشان در تارک هنر انیمیشن ایران همچنان درخشنده خواهد باقی ماند .

وجیه الله فرد مقدم متولد 1324 در تهران بود و شب گذشته پس از مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

زمان خاکسپاری این استاد انیماتور به زودی اعلام می شود.

وی فارغ‌التحصیل مرکز تجربیات سینمای نقاشی متحرک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 54 و دیپلم از وزارت فرهنگ کشور چک اسلواکی سابق در رشته عروسکی و انیمیشن 1354 بود.

تقلید، مزاحم ها، یار هم، کنار هم، لی لی لی لی حوضک، در کنار هم، با هم و درخت دوستی بنشان از جمله انیمیشن هایی است که از مرحوم مقدم باقی مانده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها