فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کشف 4200 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار ذوالفقاری خبر داد:

کشف 6 تن مواد مخدر در ایام نوروز

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از 6 تن و 200 کیلو گرم مواد مخدر از 28 اسفند تا 13 فرودین امسال خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل میزان کشفیات مواد مخدر 500 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۵۱۴۰۱
کشف 6 تن مواد مخدر در ایام نوروز

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار حسین ذوالفقاری امروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق، افزود: از مواد مخدر کشف شده یک تن و 412 کیلو هروئین بود که برمبنای تریاک این میزان معادل بیش از 14 تن تریاک است.

وی اضافه کرد: کشف این میزن هروئین حاکی از سختی انتقال مواد مخدر از کشور ما است بنابراین قاچاقچیان به سمت کم حجم کردن مواد و تبدیل آن به هروئین رفته اند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: شب گذشته نیز درگیری مسلحانه در منطقه دستک جکیگور به وقوع پیوست که سه ساعت نیز به طول انجامید که در این درگیری 13 نفر شتر حامل مواد مخدر کشته و دو تن و 300 کیلو گرم تریاک و حشیش کشف شد که یک تن و 700 کیلو تریاک و 600 کیلو نیز حشیش بود.

به گفته این مقام انتظامی، هیچ یک از نیروهای مرزبانی در این درگیری آسیب ندیدند.

وی همچنین از کشف دو کیلو و 300 کیلو گرم مواد مخدر سه روز قبل در زابل خبر داد و افزود: یک تن و 350 کیلو گرم از مواد مخدر کشف شده حشیش بود و در این درگیری نیز به نیروهای مرزبانی آسیبی وارد نشد.

سردار ذوالفقاری در تشریح اقدامات این فرماندهی در ایام نوروز نیز با اشاره به افزایش 130 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در مرزهای کشور، اظهار داشت: طی این مدت یک میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

وی همچنین از افزایش 116 درصدی سیگار قاچاق، کاهش 47 درصدی کشفیات سلاح، کاهش 12 درصدی عابران غیرمجاز و کاهش 50 درصدی متجاوزان مرزی که قصد ورود به داخل کشور را داشتند طی این مدت در مرزهای کشور خبر داد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وقوع هفت مورد درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در ایام نوروز افزود: در مقایسه با مدت مشابه با سال قبل میزان درگیری ها 16 درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه میزان آسیب نیروهای مرزبانی طی این مدت 50 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: تنها یک نفر از نیروهای ما در منطقه بانه به دلیل جابجایی مین باقی مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

وی همچنین از نجات 54 نفر از مردم حین شنا در دریا توسط امداد و نجات مرزبانی، استقرار هزار و 371 مقر و چادر برای کنترل بیشتر مرزها،‌اسکان 429 خانوار در مناطق مرزی در اماکن مرزبانی، توزیع غذا بین 58 هزار و 224 نفر، استقرار 311 تعمیرگاه سیار برای کمک به افرادی که از مناطق مرزی بازدید می کردند،‌ ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مردم با استقرار 434 اکیپ پزشکی، استقرار دو هزار و 112 ایستگاه صلواتی و توزیع و ارائه بروشور به بیش از 104 نفر از هموطنان خبر داد.

سردار ذوالفقاری همچنین یادآور شد: طی این مدت هزار و 218 نفر مرد و 19 زن به اتهام قاچاق مواد مخدر،‌ تردد غیرمجاز، انواع قاچاق و بخش محدودی نیز به دلیل جرائم اخلاقی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز 448 اکیپ از ستاد مرزبانی و ستاد استان ها و 48 نفر از مسئولان محترم ناجا در سطح معاونان و فرماندهان از واحدهای مرزبانی بازدید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: در 15 روز گذشته هیچ مورد ناامنی در مرزهای کشور گزارش نشده است هرچند قبل از ایام نوروز دشمنان در تلاش بودند تا در برخی از مناطق مرزی گروگانگیری و راهبندان برای مردم ایجاد کنند اما موفق نشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها