فعالیت تالارهای نمایشی تهران در سال جدید از 18 فروردین ماه جاری آغاز می شود.
کد خبر: ۵۵۱۳۴۰
فعالیت تالارهای نمایشی از 18 فروردین آغاز می شود

مجموعه تئاتر شهر، اجراهای عمومی در سال 1392 را با میزبانی از پنج اثر نمایشی آغاز می کند.

نمایش «پلکان» به نویسندگی زنده یاد اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان از 18 فروردین ماه اجرای خود را در تالار اصلی از سر می‌گیرد و تا پایان این ماه در صحنه نمایش خواهد بود.

اما دیگر تالارهای این مجموعه نمایشی همچنان میزبان چهار اثری که پیشتر و در بهمن ماه سال گذشته (1391) در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشتند خواهد بود.

بر این اساس، نمایش «راکب» به کارگردانی کوروش زارعی در تالار چهارسو، نمایش «مرکب‌خوانی ارکستر مردگان» به کارگردانی محمودرضا رحیمی در تالار قشقایی، نمایش «دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟» به کارگردانی عباس غفاری در تالار سایه و نمایش «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود» به کارگردانی میلاد اکبرنژاد در کارگاه نمایش به صحنه خواهند رفت.

تالار وحدت نیز در این ایام میزبان نمایشی مناسبتی با نام «به خواب من هم بیا» به کارگردانی حمید نیلی است که این اثر نمایشی متناسب با ایام دهه فاطمیه توسط گروه نمایشی «تراب» تولید شده و به اجرا خواهد رفت.

تماشاخانه سنگلج نیز میزبان نمایش «سوگ سیاوش» به کارگردانی شکرخدا گودرزی خواهد شد، این اثر نیز از جمله نمایش های حاضر در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته بود.

تماشاخانه ایرانشهر هم به طور همزمان از سه نمایش پذیرایی می کند. سالن استاد سمندریان این تماشاخانه میزبان دو نمایش «باغ آلبالو» به نویسندگی «آنتوآن چخوف» و کارگردانی حسن معجونی و «سه گانه اورنگ» به نویسندگی مشترک محمد امیر یاراحمدی، علیرضا نادری و نیما نادری خواهد بود؛ و در سالن شماره یک ایرانشهر نیز نمایش «قرارداد» نوشته «اسلاومیر مروژک» و کارگردانی داریوش مودبیان به صحنه می ‌رود.

تالار هنر نیز از جمله سالن های نمایشی تهران است که فعالیت مجدد خود را از 18 فروردین ماه 1392 با اجرای نمایش «سه ماهی کوچولو» آغاز می‌کند.

این نمایش نوشته منصورخلج است و با کارگردانی محسن صفری از تاریخ یاد شده همه روزه به جز شنبه ساعت 19 و 30 دقیقه در تالار هنر میزبان مخاطبان نمایش های کودک و نوجوان خواهد بود.

داستان این نمایش درباره سه ماهی کوچک است که در برکه‌ای زندگی می‌کنند، یکی از این ماهی‌ها خوشخواب است و دیگری بازیگوش و آن یکی آینده‌نگر؛ از قضا روزی دو شکارچی به صورت اتفاقی به این برکه می‌رسند و تصمیم می‌گیرند آنها را شکار کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها