مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد:

توجه به تئاتر کودک در سال 92

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به محقق شدن بیشتر اهدافش در سال 91، توجه به تئاتر کودک و راه‌اندازی کانون نمایش‌های آیینی را از برنامه های سال 92 عنوان کرد.
کد خبر: ۵۵۱۱۰۷
توجه به تئاتر کودک در سال 92

رحمت امینی درباره عملکرد یک‌ساله حوزه هنری در بخش تئاتر و رسیدن به اهداف این مجموعه در سال 91 گفت: من از بدو ورودم به حوزه هنری در مراسم معارفه، اهداف مرکز هنرهای نمایشی را اعلام کردم. یکی از این اهداف مطرح شدن حوزه هنری به عنوان یک مکان مناسب برای اجرای عمومی آثار مختلف بود و اینکه آثار متناسب با اهداف ما بتوانند در یک تقویم زمانی مشخص روی صحنه بروند.

وی افزود: خوشبختانه در طول یکسال اخیر این اتفاق به طرز رضایت‌بخشی روی داد. البته معتقدم که کیفیت آثار اجرا شده می‌توانست بهتر از این باشد. در نهایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همه تلاشش را برای روی صحنه رفتن باکیفیت آثار انجام داد اما به خاطر شرایط اقتصادی نامطلوب آن‌طور که انتظار می‌رفت برخی آثار نتوانستند اجرای موفقی از لحاظ کیفی داشته باشند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهارداشت: در سال 91 توانستیم اثبات کنیم که حوزه هنری مکان مناسبی برای اجرای تئاتر است البته مراحل تثبیت این اقدام در سال آینده محقق خواهد شد. یکی دیگر از برنامه های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری توجه به مخاطب کودک و نوجوان بوده است که این برنامه در نیمه دوم سال91 با حضور دانش آموزان و استقبال آنها از نمایش‌هایی که ویژه کودک و نوجوان در صبح ها روی صحنه می رفت نیز محقق شد. خوشبختانه حوزه هنری در شناسایی این مکان به مدارس موفق عمل کرده است.

راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی

این استاد دانشگاه عنوان کرد: یکی دیگر از رویکردهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی بود که خوشبختانه این دفتر راه‌اندازی شد اما معتقدم که زیاد موفق نبوده و هنوز گام های ابتدایی را طی می کند. در واقع  انتظار من از این دفتر بیشتر از این بود. امیدوارم انتظارات از دفتر تئاتر کاربردی در سال 92 برآورده شود. البته این مسئله نیز تا حدی طبیعی است و تئاتر کاربردی زیاد برای مردم شناخته شده نیست و باید تلاش بیشتری برای شناساندن آن بکنیم.

سایت صحنه متولد شد

وی متذکر شد: یکی دیگر از نکات موفقیت‌آمیز، راه‌اندازی سایت صحنه بود که به عنوان یک سایت فعال و به‌روز فعالیت خود را آغاز کرد. تلاش شده در این سایت علاوه بر خبرهای مربوط به عملکرد حوزه هنری در بخش تئاتر انواع نگرش‌ها نیز مطرح و انتقادات و اعتراض‌ها نیز انعکاس داده شود. در راستای توجه به تئاتر کودک و نوجوان دفتر تئاتر کودک نیز در نیمه دوم سال 91 تبلور پیدا کرد که امیدوارم در سال 92 بتوانیم به بهره‌برداری برسیم. برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی استعدادهای تازه نیز در همین زمینه بوده که فراخوان آن نیز منتشر شده است. همچنین مسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز در این دوره از جشنواره ماه مستقل برگزار شد که جای خوشحالی دارد.

امینی درباره دیگر فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال 91 توضیح داد: همچنین حوزه هنری در اجرای نمایش‌ در مناسب‌های مختلف نیز موفق عمل کرده است و تلاش دارد از لحاظ هنری هم این آثار بضاعت لازم را داشته باشند. این اقدام با اجرای نمایش «بانوی آب و آینه» به کارگردانی حسین پارسایی آغاز شد که رویکرد بسیار مناسبی در پی داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره برنامه‌های این مرکز در سال 92 عنوان کرد: راه اندازی کارگاه‌ نمایش‌های سنتی آیینی یکی از اهداف ما در سال جدید خواهد بود که متاسفانه در سال 91 محقق نشد. همچنین در سال 92 باید به حوزه تئاتر کودک و اجرای با کیفیت‌تر آثار توجه بیشتری شود تا با توجه به مخاطب بتوانیم تماشاگران بیشتری را در این عرصه جذب کنیم. توجه به قشر دانشگاهی نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در سال جدید خواهد بود. البته در سال 91 نیز بیش از 70 درصد اجراها متعلق به دانشجویان بوده است. همچنین اجرای رپرتوار آثاری که با فضای حوزه هنری مناسبت دارند نیز در دستور کار قرار گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
باسلام و خسته نباشید . لطفا نام تئاتر ها و نام بازیگران ان ها را هم در سایت بگذارید همراه با توضیح . ممنون و متشكر .
سارا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
۰
۰
با سلام . لطفا با توضیحات بیشتری بنویسید. ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها