دولت مردان امروز چهارشنبه در نخستین جلسه هیئت دولت در سال 92 با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی به خبرنگاران پاسخ دادند.
کد خبر: ۵۵۰۹۷۵
نخستین جلسه هیئت دولت در سال 92

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر راه و شهرسازی از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی برای ادامه خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

نیکزاد گفت: تا دیروز30 میلیون جابه جایی از طریق وسایل نقلیه عمومی و 70 میلیون جابه جایی از طریق وسایل نقلیه شخصی انجام شده است.

وی به ساخت و بهره برداری یک میلیون مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در بخش روستایی 200 هزار واحد مسکونی واگذار شده است.

نیکزاد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی گفت: در ایام زمستان در سه ماه سه هزار واحد مسکونی و کانکس در اختیار زلزله زدگان این استان قرار گرفت.

وی افزود: در بخش راه سازی هم هفت هزار کیلومتر راه، بزرگراه، راه روستایی ساخته شده است.

نیکزاد اضافه کرد: پارسال 204 میلیون نفر مسافر و 269 میلیون تن بار جابه جا شد که از این میزان 10 و نیم میلیون تن ترانزیت بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:توسعه ناوگان هوایی و بنادر، احیای بافت های فرسوده و ساخت بیمارستان در دستور کار قرار دارد.

نیکزاد افزود: مصممیم با اقدامات خوب اقتصادی بستر حماسه سیاسی را که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش های مسکن ، شهرسازی، حمل و نقل هوایی، جاده ای و دریایی و بخش زیرساختی گزارش مفصلی از عملکرد سال91 در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

الهام: همه لوازم شور ملی در انتخابات فراهم است

سخنگوی دولت هم گفت: همه لوازم ایجاد شور ملی در انتخابات آینده وجود دارد و مردم قطعا حماسه بزرگی خواهند آفرید.

غلامحسین الهام افزود: تقویت تولید داخلی و اقتصاد ملی ایجاد امید خواهد کرد و مردم قطعاً حماسه بزرگی را در انتخابات آینده خواهند آفرید.

وی گفت: مردم مبانی را می شناسند ، انقلابشان را دوست دارند و بر این اساس سرنوشتشان را خودشان تعیین می کنند بنابراین همه لوازم برای ایجاد شور ملی برای شرکت در انتخابات وجود دارد و دولت هم باید شرایط را مستعد کند.

آمادگی وزارت ورزش برای خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال

وزیر ورزش و جوانان نیز از آمادگی کامل این وزارتخانه برای واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خبر داد.

عباسی با اشاره به اینکه براساس قانون همه شرکت های دولتی می توانند به سازمان خصوصی سازی واگذار شوند، افزود: در این باره اواخر سال 91 با سازمان خصوصی سازی جلسات متعددی تشکیل دادیم و به نکات قابل توجهی رسیدیم.

وی گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در شرایطی قرار دارند که قابل واگذاری هستند حتی اگر در فرابورس باشد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد دو باشگاه یادشده را واگذار کند به ویژه این که این دو باشگاه مردمی هستند و با  واگذاری آنها باری از دوش دولت برداشته می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اثرات بسیار مهم ورزش پوشیده نیست و علاوه بر قهرمانی و سرافرازی و عزتمندی برای کشورمان؛ ملتی شاداب و پرنشاط می تواند مقدمات حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم کند.

عباسی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری همیشه برای اقدامات و برنامه های کشور راهگشاست و این رهنمودها باید با همت همه آحاد مردم محقق شود.

وی تصریح کرد: ملتی سرزنده، پویا و جدی را در سایه ورزش و شادابی برای خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خواهیم داشت.

عباسی گفت: جوانان به علت اکثریت جمعیت و امیدبخشی شان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند و مهمترین مصداق حماسه سیاسی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است که جوانان پرشور در آن شرکت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها