معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ورود سه میلیون و 729 هزار گردشگر خارجی در سال 91 به ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۸۹۲
ورود بیش از 3.7 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 به ایران

به گزارش ایرنا، منوچهر جهانیان گفت: آمار ورود گردشگران به ایران با وجود تبلیغات منفی و فشارهای دشمنان در سال 91 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، 32 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: بیشترین گردشگران خارجی به ایران به ترتیب اولویت، سفرهای زیارتی، سلامت، تاریخی و فرهنگی و طبیعت گردی بود و گردشگران خارجی ورودی به ایران، بیشتر از کشورهای هندوستان، آذربایجان، عراق، افغانستان، پاکستان، امارات و کویت بودند.

جهانیان با بیان جاذبه های ایران در جذب گردشگر خارجی، گفت: این مهم باعث تداوم ورود گردشگران خارجی به ایران شده است و اطلاع رسانی صحیح جاذبه های گردشگری کشور به ورود گردشگر خارجی کمک کرده است.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور در ادامه با بیان برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در راستای توزیع سفرهای داخلی کشور به تمام مناطق، افزود: جشنواره صدای عشایر، علاوه بر برگزاری در تهران، سال جاری با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری هرمنطقه به مردم در استان های کشور برگزار می شود.

جهانیان گفت: صنایع دستی، سوغات، غذای محلی، معرفی آداب رسوم و فرهنگ عشایر می تواند به رشد گردشگری استان های کشور کمک کند.

وی ادامه داد: توسعه سفرها با تور گردشگری و تخفیف‌ها و مشوق‌هایی که در استان‌ها به گردشگران ارائه می‌شود، راهکار توزیع سفرهای داخلی به همه مناطق کشور است.

جهانیان گفت: پیشنهاد ارائه پنج درصد تسهیلات رفاهی برای کمک به رونق سفرهای داخلی به هیات دولت ارائه شده است که تصویب این طرح، به توزیع سفرها در طول سال کمک زیادی می‌کند.

رئیس ستاد دائمی سفرهای کشور به منظور دیدار از روند خدمت رسانی به گردشگران ورودی به چهارمحال وبختیاری به این استان سفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها