همزمان با پیام نوروزی مقام معظم رهبری و اعلام شعار سال از سوی معظم له ، جشنواره فرهنگی هنری شعار سال 1392 از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌ شود.
کد خبر: ۵۵۰۰۸۷
برگزاری جشنواره فرهنگی ـ هنری برای شعار سال92

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر فوق، گفت: این جشنواره  در سه بخش طراحی گرافیک، عکاسی (با دوربین حرفه ای، آماتوری و گوشی همراه) و پیامک از سوی این مرکز برگزار خواهد شد.

وی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را اشاعه و فرهنگ سازی مفهوم شعار سال جدید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جدید، شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگانی که به موضوع نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام دارند و استفاده از ظرفیت‌های متنوع فرهنگی هنری برای بهره برداری در رسانه های کشور عنوان کرد.

به گفته مجید صحاف، علاقمندان برای آگاهی از ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارشاد www.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد زمان و شیوه شرکت در جشنواره نیز اظهارداشت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار طراحی و عکاسی خود را بر اساس شرایط مندرج در فراخوان بعد از اعلام عنوان سال 1392 تا تاریخ پایان فروردین ماه  همراه با مشخصات کامل به نشانی ارائه شده در فراخوان و پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکرشده به شماره (100038513) ارسال کنند.

اعلام فراخوان جشنواره شعار سال 92

متن فراخوان جشنواره شعار سال 92 از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

اهداف برگزاری:

الف: اشاعه و فرهنگ سازی مفهوم شعار سال جدید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی  

ب: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شعار سال جدید

ج: شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگانی که به موضوع نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام دارند.  

د: استفاده از ظرفیت‌های متنوع فرهنگی هنری برای بهره برداری در رسانه های کشور

محورهای جشنواره:

1- طراحی گرافیک

2- عکاسی (با دوربین حرفه ای، آماتوری و گوشی همراه)

3- پیامک

تبصره1: همه موارد فوق باید مرتبط با موضوع شعار سال 1392 باشد.

ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره

1- آثار طراحی گرافیک در سایز دست‌کم 50*70 و حداکثر 100*70 سانتی‌متر با فرمت jpg  و با کیفیت چاپ به نشانی: shoar92@farhang.gov.irارسال شود. بدیهی است پس از داوری آثار و در صورت پذیرفته شدن اثر ارسالی، فایل نهایی با فرمت  tif و کیفیت چاپ دریافت خواهد شد.

2- فایل عکس با اندازه دست کم 25*35 و کیفیت چاپ به نشانی shoar92@farhang.gov.ir ارسال شود.

3- متن پیامک به فارسی و بین 25 تا 180 کاراکتر (بدون احتساب فاصلة بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد. متن‌های خارج از این محدوده و بیت‌ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده یا در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند در جشنواره شرکت داده نخواهند شد. متن پیامک باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است.

4- همراه همه آثار، نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام استان و شماره تماس ثابت با پیش شماره شهرستان درج شود.

داوری آثار

آثار دریافتی که حائز شرایط مندرج در فراخوان باشند پس از ارزیابی توسط هیات داوران، انتخاب و از نفرات برگزیده در آیین پایانی جشنواره (در اوایل اردیبهشت‌ماه 1392) قدردانی خواهد شد.

جوایز برگزیدگان

به 10 نفر از برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهدا و در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنان قدردانی خواهد شد. آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم نیز قرار خواهد گرفت.

زمان و شیوه شرکت در جشنواره

1- علاقه‌مندان می‌توانند آثار طراحی و عکاسی خود را بر اساس شرایط مندرج در فراخوان بعد از اعلام عنوان سال 1392 تا پایان فروردین ماه 92 همراه با مشخصات کامل به نشانی ارائه شده در فراخوان و پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکرشده به شماره 100038513 ارسال فرمایند.

2- برای تمامی شرکت کنندگان حداکثر پس از 24 ساعت پیام دریافت آثار به سامانه ارسال کننده ارسال خواهد شد.

نشانی سایت: www. farhang.gov.ir                        

پست الکترونیکی: shoar92@farhang.gov.ir 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها