فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

انهدام 2 باند قاچاق انسان

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انهدام دو باند قاچاق سازمان یافته انسان در مرزهای شمال غرب و دسنگیری 10 تن در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۰۶۰
انهدام 2 باند قاچاق انسان

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار حسین ذوالفقاری گفت: ماموران آذربایجان غربی با خبر شدند تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب در مرزهای استان اقدام به قاچاق اتباع غیرمجاز پاکستانی و افغانی می کنند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد قاچاقچیان با شیوه های متفاوت اتباع بیگانه را از مرزهای شرقی کشور به غرب انتقال داده سپس آنان را به کشورهای ترکیه و یا ارویایی می فرستادند.

به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، قاچاقچیان در قبال انتقال، مبلغ دو تا پنج میلیون تومان دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل تحقیقات اولیه پرونده ای تشکیل و به ستاد فرماندهی مرزبانی استان ارجاع داده شد، تصریح کرد: بر این اساس به اکیپی از مرزبانان ماموریت داده شد تا کاوش های ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان قاچاق انسان در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: ماموران اطلاعات فرماندهی مرزبانی با کنترل نامحسوس محل هایی که احتمال فعالیت اعضاd این باند می رفت دو باند شش نفره و چهار نفره از عاملان خروج را شناسایی و تحت نظر خود قرار دادند.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه نهایتا طی یک عملیات ضربتی 10 تن از اعضای اصلی باند روز گذشته دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: در این رابطه 28 تبعه خارجی حین خروج از شهرستان ماکو دستگیر و با هماهنگی های لازم از کشور طرد شدند.

دستگیری 17 تبعه خارجی

این مقام انتظامی همچنین از دستگیر 17 تبعه خارجی در هنگ ماکو خبر داد و افزود: 15مرد و دو زن تبعه کشور آذربایجان در حالیکه دچار سرمازدگی شدید شده بودند با کمک مرزداران و اهالی روستاهای اطراف به نقاط امن انتقال یافته و پس از بهبودی کامل با هماهنگی قضایی از کشور طرد شدند.

کشف 137 کیلوگرم مواد مخدر

سردار ذوالفقاری همچنین در تشریح اقدامات دیگر این فرماندهی، اظهار داشت: 72 ساعت گذشته سه درگیری در منطقه تایباد با اشرار مسلح به وقوع پیوست که منجر به کشف 137 کیلوگرم مواد مخدر اعم از تریاک و هروئین فشرده و پنج قبضه سلاح کلاشنیکف شد.

این مقام انتظامی افزود: در این درگیری 10 تن از اشرار به هلاکت رسیدند.

فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 100 تن انواع مواد مخدر در منطقه صفر مرزی در سال 91 کشف و ضبط شد که در طول تاریخ تشکیل مرزبانی، بی سابقه بوده است. این درحالی است که میزان کشفیات مواد مخدر در عقبه مرز و کشور کاهش چشمگیری داشته است.

وی از افزایش 93 درصدی قاچاق سوخت در کشور خبر داد و افزود: از ماه گذشته تا کنون به دلیل اقدامات ماموران ما، در مرز سروان و حوزه خلیج فارس، شاهد کاهش قاچاق سوخت به کشور هستیم.

سردار ذوالفقاری همچنین از کاهش 33 درصدی دستگیری عابران غیرمجاز، کاهش 11 درصدی آمار تجاوزات مرزی و کاهش پنج درصدی گروگانگیری و درگیری با اشرار در سال 91 خبر داد.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 26 میلیون عدد مواد محترقه در مرزهای شمال غرب و غرب کشور، کشف شده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا کنون مرزبانان مانع از خروج 33 هزار دام قاچاق به کشورهای همسایه شدند،‌افزود: قاچاقچیان با ترفند چرای دام در صفر مرزی، اقدام به قاچاق می کردند اما هم اکنون با ممانعت از این امر، شاهد کاهش قاچاق دام هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها