با نزدیک شدن به عید نوروز همه دوست دارند تغییر کنند و تغییرات ظاهری مهم‌ترین آنها است؛ بویژه خانم‌ها که از چند هفته مانده به عید از آرایشگاه‌ها وقت می‌گیرند تا سال جدید را با چهره‌ای متفاوت آغاز کنند.
کد خبر: ۵۴۹۹۷۹
سلامت به شیوه آرایشگرها

به همین دلیل حجم کار آرایشگرها در ماه اسفند چندبرابر می‌شود و به همان نسبت هم سلامتشان به خطر می‌افتد.

حساسیت‌های پوستی

بیماری‌های پوستی بویژه آلرژی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که بین خانم‌های آرایشگر شایع است. البته ممکن است یک خانم آرایشگر برای مدت طولانی به‌مواد آرایشی، رنگ مو، اسپری مو، مواد فر و بی‌رنگ‌کننده‌ها حساسیت نشان ندهد، ولی علائم آلرژی به صورت ناگهانی بروز کند.

در چنین شرایطی فرد باید تحت نظر متخصص پوست قرار بگیرد و دوره درمانی را طی کند. در این میان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از حساسیت پوستی آرایشگرها استفاده از دستکش است، اما دستکش به تنهایی کافی نیست و باید از ماسک هم استفاده شود.

آسم و سینوزیت

حالت‌دهنده‌های مو و موادی که برای رنگ و فر کردن مو به کار می‌رود، حاوی ترکیب‌هایی است که در هوا پخش می‌شود و برای افرادی که زمینه‌ای از آسم دارند، خطرناک است.

همچنین مواد شیمیایی‌ که آرایشگرها با آن تماس دارد، علاوه بر پوست صورت و دست‌ها روی پلک‌ها و مجاری فوقانی تنفسی اثر می‌گذارد که این مشکل به‌صورت سینوزیت و آبریزش مزمن بینی بروز می‌کند.

واریس در کمین آرایشگرها

ایستادن‌های مداوم، روی عروق پا تاثیر می‌گذارد و باعث بروز واریس می‌شود بنابراین آرایشگران باید بیشتر کارهایشان را در وضع نشسته انجام دهند.

در عین حال، ایستادن‌ و نشستن‌های طولانی‌مدت بخصوص در یک وضع باعث می‌شود گردن برای طولانی‌مدت در یک حالت قراربگیرد و به مرور زمان فرد دچار آرتروز گردن، قوس کمر، گردن‌درد و سردردهای مزمن ‌شود بنابراین خانم‌های آرایشگر هنگام ایستادن‌های طولانی‌مدت باید یکی از پاهایشان را روی یک چهارپایه کوتاه بگذارند و هر نیم ساعت‌یک‌بار هم به کمک ورزش‌های کششی به بدنشان استراحت دهند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

دکتر حسین طباطبایی - متخصص پوست‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها