کارشناسان در گفت‌وگو با جام‌جم از مجازات رانندگان پرخطر می‌گویند

سرعت‌های ویرانگر، خودروهای قاتل + عکس

فرمانده پلیس‌راه خبرداد:

توقیف 200 خودرو رانندگان پرخطر

فرمانده پلیس‌راه کشور از آغاز فعالیت گشت‌های ویژه پلیس‌راه خبر داد و گفت: این گشت‌ها در نخستین روز فعالیت خود بیش از 200 دستگاه خودروی رانندگان حادثه‌آفرین را روانه پارکینگ‌ها کرده و بیش از 60 جلد گواهینامه این افراد را ضبط کردند.
کد خبر: ۵۴۹۸۰۰
توقیف 200 خودرو رانندگان پرخطر

سرهنگ محمدرضا مهماندار روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه با برگزاری بزرگترین مانور طرح نوروزی، طرح نوروزی 92 در جاده‌های کشور آغاز شد افزود: امسال برای نخستین بار گشت‌های ویژه پلیس‌راه برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و رانندگان پرخطر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این گشت‌ها که در مرحله اول در جاده‌های استان‌های مسافرپذیر مستقر می‌شوند، با تخلفات رانندگان پرخطر برخورد کرده و بر اساس اختیارات ویژه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته است می‌توانند ضمن توقیف خودروی این دسته از رانندگان نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای این افراد و معرفی آنها به مراجع قضایی نیز اقدام کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: شناسایی و برخورد با رانندگان پرخطر که دارای نمره منفی به حد نصاب رسیده هستند، شناسایی و برخورد با رانندگانی که خودروهای آنها بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند و برابر قانون خودرو آنها باید توقیف شود، برخورد با رانندگان دارای تخلفات حادثه‌ساز که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان دارند، اجرای طرح‌های ویژه کنترل رانندگان بخش حمل و نقل عمومی مسافر و بار، برخورد با پلاک مخدوشی‌ها و هرگونه دستکاری پلاک، گواهینامه‌های جعلی و مواردی که در بخش راهنمایی و رانندگی جرم تلقی می‌شود و برخورد با رانندگانی که نظم ترافیک را برهم زده و از شانه خاکی برای تردد استفاده می‌کنند از جمله وظایف اصلی گشت‌های ویژه پلیس‌راه است.

وی خاطرنشان کرد: این گشت‌ها مجهز به سامانه استعلام پلاک و نمره منفی رانندگان، دستگاه‌های تست مواد مخدر و الکل بوده و ماموران آنها نیز مانند پلیس‌های انتظامی مجهز به دستبند، شوکر، افشانه و اسلحه هستند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به آمار نخستین روز فعالیت این گشت‌ها در جاده‌های کشور گفت: این گشت‌ها در نخستین روز فعالیت خود با بیش از 200 راننده پرخطر برخورد کرده و خودروی آنها را به پارکینگ منتقل کردند. همچنین بیش از 60 جلد گواهینامه این رانندگان ضبط و از حدود 10 راننده مشکوک به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی تست اعتیاد و الکل گرفتند.

وی تاکید کرد: قطعا تلاش خواهیم کرد در نوروز امسال عده‌ معدودی راننده پرخطر جان سایر رانندگان قانونمند را به خطر نیاندازند.

فرمانده پلیس‌راه کشور در خصوص نوع خودروی این گشت‌ها به ایسنا گفت: برابر تدابیر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و فرمانده ناجا، این خودروها به رنگ مشکی و با نوار شطرنجی آبی در جاده‌ها حضور دارند.

وی از شناسایی مسیرهای پرتخلف در استانهای مسافرپذیر خبر داد و افزود: این مسیرها و نقاط پرتخلف در جاده‌ها شناسایی شده‌اند که گشت‌های ویژه پلیس‌راه این مناطق را به صورت ویژه پوشش می‌دهند.

فرمانده پلیس‌راه کشور تصریح کرد: برابر گزارشات دریافتی مسافرت‌های نوروزی عملا از روز پنجشنبه و همزمان با آغاز طرح نوروزی آغاز شده است که بار ترافیک در محورهای مختلف خصوصا محورهای شمالی موید این مساله است.

وی ابراز امیدواری کرد که رانندگان در سفرهای نوروزی خود با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، سفری ایمن داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها