وکیل فرانسوی در دیدار با معاون وزیر ارشاد:

هالیوود را وادار به عذرخواهی از ایران می‌کنیم

«ایزابل کوتان پیر» وکیل فرانسوی پیگیری پرونده «آرگو» عنوان کرد: ما می‌توانیم تولیدکننده و توزیع کننده را به دادگاه بکشانیم و اصلی‌ترین هدف من به چالش کشیدن کمپانی «آرگو» است.
کد خبر: ۵۴۹۲۶۸
هالیوود را وادار به عذرخواهی از ایران می‌کنیم

عصر امروز جلسه‌ای در خصوص شکایت جمهوری اسلامی ایران از فیلم سینمایی «آرگو» در دفتر وزیر ارشاد با حضور ایزابل کوتان‌پیر و و حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر مسعودپور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد در دفتر وزیر ارشاد برگزار شد.

ایزابل کوتان‌پیر که وکالت ژوزه گارودی را در کارنامه خود دارد، در این دیدار گفت: هزینه پیگیری این شکایت باید کمتر از هزینه تولید فیلم «آرگو» باشد. هزینه فیلم «آرگو» 4 هزار و 400 میلیون دلار است و لازم بود که این موضوع از زوایای مختلف مورد بحث و پیگیری قرار گیرد.

خانم کوتان‌پیر همچنین پیگیر شد آسیب‌هایی که علیه ایران صورت گرفته پیگیری حقوقی داشته باشد. حوزه اول ورود او کشور فرانسه است که بزرگترین کمپانی اسپانسر فیلم «آرگو» است.

این وکیل فرانسوی بیان کرد: : ایران برای من یک سمبل است و من خوشحال هستم که بتوانم در این مسیر ایران را همراهی کنم و در این حرکت بزرگ جهانی که آغاز شده، سهیم باشم.

حجت الاسلام مسعودپور نیز در همین راستا مساله مهم را در این پرونده، هدف‌گذاری برخی کشورها دانست و گفت: آنچه برای غرب مهم است، تجاوز به جمهوری اسلامی است و مثل همیشه کشور ما مظلوم واقع شده و خوشحالم که شما دلسوزانه وارد شدید و به دنبال احقاق ایران حق هستید.

وی افزود: در دروغ بودن این فیلم همین بس که افرادی مانند سفیر کانادا به آن اعتراض کردند و امیدوارم همراه با فکر ایرانی و با کمک شما ماهیت این موضوع مشخص شود. برای مستندات اولیه تمهیدات و مقدماتی لازم است که باید طی شود.

ایزابل کوتان پیر همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره هزینه این پرونده گفت: چون من یک وکیل هستم، نمی‌توانم پاسخ دهم، اما بودجه آن کمتر از میزان تولید یک فیلم است.

وی در خصوص موفقیت در این پرونده گفت: یک وکیل در ابتدای شروع یک پرونده نمی‌تواند نظر قطعی دهد که پیروز می‌شود یا نه، اما حرکتی که ایران آغاز کرده بسیار ارزشمند است که می‌تواند نظر افکار عمومی را جلب کند که درباره آن بحث شود، همچنین کنجکاوی مردم را برانگیزد تا آن‌ها به واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی‌ها فکر کنند.

کوتان پیر ادامه داد: این تنها راه تبلیغاتی در مقابل حرکت تبلیغاتی آن‌ها است و در این دعوایی که می‌خواهیم با هالیوود راه بیاندازیم، به دنبال خسارت نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم آن‌ها را به چالش بکشیم و وادار به عذرخواهی کنیم، چراکه درباره کشوری دروغ گفته شده و می‌توان این موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کرد.

این وکیل فرانسوی تاکید کرد: ما می‌توانیم تولیدکننده و توزیع کننده را به دادگاه بکشانیم، اما نمی‌توانیم کل هالیوود را که یک سیستم است، مورد هدف قرار دهیم اما در نهایت هدفمان این است که‌ کمپانی را به محاکمه بکشانیم.

کوتان پیر با بیان اینکه مهم است که با این حرکت در دنیا فرهنگ‌سازی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید از جنجال‌ها و جوسازی‌ها آگاه شوند  و در مرحله بعدی امیدوارم به عذرخواهی و توقف پخش فیلم برسیم، این هدفی است که من در این پرونده دنبال می‌کنم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد هم با اشاره به جلسه‌اش با وکیل فرانسوی گفت: به دنبال اکران فیلم جنجال‌برانگیز و ضد ایرانی آرگو لازم بود این موضوع از زوایای مختلف مورد پیگیری قرار گیرد و حق‌خواهی شود.

وی ادامه داد: خانم کوتان‌ پیر پیش از این وکیل برخی پرونده‌های شخصیت‌های استقلال‌طلب بوده‌اند و علاقه‌مند به پیگیری این پرونده بودند و قرار است اقدامشان را از کمپانی تولیدکننده در فرانسه آغاز کنند.

حجت السلام مسعودپور افزود: ایشان در مراکز حقوقی اروپایی علیه تولیدکنندگان فیلم اقدام کردند و در این جلسه در خصوص نحوه همکاری صحبت کردیم و به صورت کلی به توافق رسیدیم و برای طی مراحل حقوقی فی‌مابین گام‌های خوبی برداشته شده و گفت‌وگوهای ثمربخشی صورت گرفته است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا گران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
به عنوان یك حقوقدان مانده ام این همه وكیل متبحر در ایران داریم كه هم زبان می دانند و هم از امور فیلمسازی مطلع می باشند .........بنابراین وكیل فرانسوی چه جایگاهی دارد؟؟؟

نیازمندی ها