نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی از احداث دریاچه مصنوعی اترک در شهر شیروان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۲۴۱
احداث دریاچه مصنوعی اترک در شیروان

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با مهر افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در مسیر گذری رودخانه اترک از داخل شهر شیروان، دریاچه مصنوعی اترک همراه با پارک ساحلی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این دریاچه مصنوعی به زودی و پس از تخصیص اعتبار آغاز می شود، افزود: با توجه به وجود سد بارزو و مناسب بودن مسیر گذری رودخانه اترک، زیرساخت های لازم جهت احداث یک دریاچه مصنوعی و پارک ساحلی در حاشیه این رودخانه فراهم است.

عزیزی اضافه کرد: همچنین در سفر مقام معظم رهبری به شیروان مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار جهت جمع آوری آب های سطحی شیروان به شهرداری اختصاص یافته که در این زمینه نیز جمع آوری و هدایت آب های سطحی به سمت دریاچه مصنوعی یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای احداث دریاچه است.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده بعد از احداث این دریاچه تنها با هدایت چند ساعت آب از سد بارزو و آب های سطحی شهر می توان آب مورد نیاز این دریاچه را فراهم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی عنوان کرد: بعد از احداث دریاچه و پارک ساحلی می توان غرفه و واحدهای تجاری را نیز در این مسیر جانمایی و احداث کرد که این امر قطعا به رشد اقتصادی شهر و جذب گردشگر کمک بسزایی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها