مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

پروژه مجتمع فرهنگی و هنری میاندرود نیمه فعال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایی که 15 هزار پایگاه فرهنگی هنری در مساجد و محلات فعال هستند زمینه ارتقای سطح فرهنگی دینی مذهبی بیش از پیش فراهم می شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۹۸
کانون‌های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی در کشور هستند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدحسینی روز دوشنبه در همایش فعالان مساجد آذربایجان غربی که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کانون های مساجد کشور برگزار شد اظهار داشت: در سال های اخیر گام های بلندی در راستای توسعه کمی و کیفی مساجد استان برداشته شده که افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد از 25 کانون به 472 کانون نشان دهنده این رشد و توسعه در آذربایجان غربی است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری باید در جذب جوانان به مساجد کوشا باشند چرا که مساجد پایگاه های عبادت و معرفت هستند.

وی اضافه کرد: ساخت مسجد در اولین گام ورود به مدینه توسط پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده جایگاه و اهمیت مساجد در اسلام است و باید از تمامی ظرفیت های مساجد بهره کافی را برد.

وی اظهار کرد: مساجد از همان ابتدای تاسیس پناهگاه و مرجع مردم بوده اند و در دوران انقلاب اسلامی نیز مساجد با تربیت نیروهای انسانی متعهد و متدین و ساماندهی آنها و ایجاد انسجام و اتحاد در بین آنها زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: قدرت و صلابت مساجد آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس بیش از پیش آشکار شد و مساجد به پایگاهی برای مردم در دفاع از توفان‌ها تبدیل شد.

حسینی گفت: بنای کانون‌ها باید جذب جوانان و اجرای برنامه های متعدد علمی فرهنگی هنری دینی و قرآنی باشد تا بتواند استعداهای جوانان و نوجوانان مسجدی را هدایت کنند.

وی ادامه داد: پیوند نوجوان و جوان با مسجد و ارتباط مستمر فعالیت های دینی را در نوجوان شکل می دهد و او را در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی تربیت می کند و از جذب آنها در فرقه‌ها و عرفان های نوظهور جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه فعالان مساجد در رونق مساجد نقش بسزایی دارند افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری به دنبال گسترده کردن فعالیت‌ها است.

وی، جذب جوانان و نوجوانان و آشناسازی آنها با معارف اسلامی و قرآنی، مدیریت استعدادهای آنها، هدایت افکار فعالان مسجدی در تنگناها با استدلال های محکم و مطالعه شده روحانیون و به روز کردن اطلاعات با توجه به مسائل نوین مطرح شده در جهان را از جمله نکاتی عنوان کرد که باید توسط مدیران کانون‌ها رعایت شود.

وی اضافه کرد: مسئولان کانون‌ها باید ظرفیت خود را بالا ببرند و با سعه صدر با مراجعان مسجدی برخورد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید همه مساجد بر مبنای تقوا بنا نهاده شود و افراد متقی، کار هدایت و برنامه ریزی برای جوانان را عهده دار شوند.

حسینی با اشاره به اینکه مساجد در نظام جمهوری اسلامی، اصل و محور هستند، گفت: این اماکن مذهبی باید الگویی برای جهان اسلام باشد و نباید تنها در نماز خلاصه شود.

وی از مدیران کانون‌ها خواست در جذب کمک های خیران در پیشبرد اهداف خود تلاش کنند.

وی اضافه کرد: باید نیروهای نخبه هر محله را در مساجد جمع آوری کنیم و روی آنها سرمایه گذاری اساسی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت بی اعتنایی به مساجد باید نگران عواقب آن نیز بود چرا که این بی اعتنایی شکست و ناکامی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: اگر امروز تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان بلااثر است به پشتوانه مساجد است و باید حضور خود در این پایگاه های مذهبی را تقویت کنیم.

حسینی افزود: اگر می خواهیم در جنگ فرهنگی و اقتصادی موفق شویم باید مساجد کارسازی کنند و فرزندان ایران اسلامی را با این هجمه‌ها آشنا سازند.

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را منادی وحدت عنوان کرد و افزود: باید با وحدت و انسجام اختلافات را کنار گذاشته و از بازی در زمین دشمن بپرهیزیم.

وزیر ارشاد در ادامه افزود: دشمن از دست ما عصبانی است و این به دلیل پیشرفت های ملت ایران می باشد.

وی اظهار داشت: به رغم تحریم های دشمنان علیه ایران پروژه های عمرانی و طرح های مهر ماندگار با سرعت انجام می گیرد که از جمله آنها اتمام تالار فرهنگی هنری ارومیه می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها