گروه حفاظت محیط زیست سانفرانسیسکو، خواستار ثبت تجدید نظر حقوقی به منظور تضمین حمایت‌های لازم برای قورباغه‌ها و مارهای در خطر انقراض پارک شارپ در پاسیفیک‌(سواحل اقیانوس آرام) شد.
کد خبر: ۵۴۷۷۸۵
زمین‌گلف؛ چالشی در حیات قورباغه‌ها

«سرویس ماهی و حیات‌وحش آمریکا» بتازگی نشان داد پمپاژ آب از تالاب‌ها، تغییر زیستگاه، چمن‌زنی، کنترل جوندگان‌ و فعالیت‌های دیگر در پارک گلف شارپ شهر سانفرانسیسکو سبب مرگ و میر دو گونه تهدید شده قورباغه پا قرمز کالیفرنیایی (California red-legged frogs) و در خطر انقراض مار بندزن سانفرانسیسکو ‌(San‌ Francisco garter snakes) شده است.

نادیده گرفتن قوانین

نیل دسای، معاون انجمن حفاظت از پارک‌های ملی اقیانوس آرام گفت: سرویس ماهی و حیات‌وحش، این موضع بی‌اساس را که فعالیت‌های زمین گلف در سانفرانسیسکو به‌گونه‌های حمایت شده توسط دولت فدرال آسیب نمی‌رساند، رد کرده است. واضح است طرح دعوا در دادگاه خواستار نظارت حرفه‌ای بر فعالیت‌های شهری است.

این یک گام رو به جلو در مبارزه به منظور حفاظت از تنوع‌زیستی در ناحیه خلیجی است.

وی ادامه داد: «درخواستی که ما پیگیری خواهیم کرد ضامن آن است سانفرانسیسکو به عنوان یک شهر، تابع قوانینی شود که آن را به حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض مجاب می‌کند».

جف میلر در مصاحبه با مرکز تنوع زیستی (بایودایورسیتی) گفت: «پارک شارپ باید به یک مکان امن برای قورباغه پا قرمز و مارهای بندزن سانفرانسیسکو - که دو گونه کمیاب در این منطقه است - تبدیل شود.

این مایه تاسف و بسیار دلسردکننده است که شکل مدیریت شهری به نحوی است که هنوز از فعالیت‌ های زمین گلف حمایت می‌شود در حالی که این دو گونه در خطر نابودی هستند. در نهایت ما باید اقداماتی انجام دهیم تا مطمئن شویم این دو گونه بدرستی حفاظت شوند».

 پارک شارپ یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات‌وحش در پاسیفیک است. در درخواست جدید تجدید نظر این پرونده، در نهمین دادگاه استیناف ایالات متحده تلاش می‌شود اطمینان لازم حاصل شود که برای جلوگیری و کاهش کشتار مداوم گونه‌های در خطر یا آزار آنها به بهانه عملیات‌های سازه‌ای زمین‌های گلف حمایت‌های مناسب و قانونی لازم اعمال می‌شود.

تاریخچه

مارس 2011 مرکز تنوع زیستی، انجمن حفاظت پارک‌های ملی و چند سازمان و بنیاد شاکی دیگر سانفرانسیسکو از افراد یا نهادهایی که گونه‌های در خطر انقراض مرتبط با زمین گلف را به‌طور غیرقانونی از بین می‌برند یا آزار می‌دهند و در این راه از کلمه قانونی بهره می‌برند، شکایت کردند.

به‌واسطه تغییر سطح آب در تالاب، کاهش حجم آب و همچنین تغییرات زیستگاهی، قورباغه‌ها در طول فصل تولید مثل بدون هیچ گونه مجوز دولتی دچار مشکل شده‌اند.

سرویس ماهی و حیات وحش، اثرات زمین گلف را بررسی و دستوراتی را برای اقدامات جدی حفاظتی برای دو بخش سانفرانسیسکو و هیات مهندسان ارتش ایالات متحده صادر کرده است.

راهکارها

کارشناسان سرویس ماهی‌ و حیات وحش در اکتبر 2012، گروه‌های حفاظت محیط‌زیست را با این نظریه زیستی که عملیات گلف هر دو گونه قورباغه و مار را بشدت تحت تاثیر قرار داده است، توجیه و عنوان کردند مدیران پروژه زمین گلف باید برای جبران زیستگاه تخریب شده، بخشی از آن را احیا و زیستگاه جدیدی نیز احداث کنند.

مساحت زمین‌های متعلق به زمین گلف در پارک شارپ 400 هکتار است که باعث زوال زیرساخت‌ها، تشدید سیلاب‌های سالانه و گرفتاری‌های حاصل از نقض مداوم قوانین زیست‌محیطی است.

بیش از سه دهه است جامعه سانفرانسیسکو و گروه‌های زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی خواستار
بسته شدن زمین‌های گلف و ایجاد یک پارک عمومی در پارک شارپ هستند.

دانشمندان و کارشناسان مستقل در یک همکاری مشترک برای بررسی و مطالعه علمی ساحلی سال 2011 به این نتیجه رسیدند که مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای پارک شارپ، پایان دادن به عملیات زمین‌های گلف و برگرداندن عملکرد اکوسیستم‌ها به حالت طبیعی است که همچنین باعث ارائه بیشترین سود به گونه‌های در خطر انقراض است.

علی ترک قشقایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها