یک هفته دیگر، فیلم انیمیشن بلند «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی در سینماهای کشور با تاخیری یکساله به اکران عمومی درمی‌آید. اگر مخاطب چیزی هم از این انیمیشن (که اتفاقا پر سرو صدا هم بود) نشینده باشد، حتما «بهرام عظیمی» را می‌شناسد.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۶
میرزا کوچک‌خان سینما

مردی با مو و ریش بلند که بی‌شباهت به میرزا کوچک‌خان نبوده و بینی بزرگ و کشیده‌اش طنز نهفته در کلامش را مضاعف کرده است.

روابط عمومی قوی و حاضرجواب بودنش، از او یک شومن هم ساخته، کسی که در مراسم‌ مختلف فرهنگی، هنری همیشه حرف یا متلکی دارد که بعضی را بخنداند و بعضی را عصبانی کند.

هر چند در نگاه اول، چهره اخمو و رفتار خشکی دارد، اما سرشار از عشق به مردم و زندگی است.

عظیمی؛ کارگردان انیمیشن، کاریکاتوریست، نقاش، مجسمه‌ساز، فیلمنامه‌نویس، تصویرساز، مجری، داور است و از همه هنرهای دنیا فقط از هنر آشپزی بهره‌ای نبرده است. این کارگردان آن‌قدر خودش، حرف برای گفتن و پیچیدگی برای کندوکاو دارد که شاید بیشتر بخواهید از او بدانید تا اثرش.

خودش معتقد است که هر آنچه در هنرش عرضه می‌کند برای مردم است و فقط و فقط فیلم می‌سازد تا مردم دوست داشته باشند و از اداهای روشنفکری دوری می‌کند. قاعدتا هم باید خالق شخصیت‌هایی چون بابا برقی، سیاه ساکتی، غلام تکثیر و داوود خطر آن‌قدر به مردم نزدیک باشد تا تکه کلام و منش‌شان را دریابد.

عظیمی می‌گوید از پایین شهر تا بالای شهر دوست و رفیق دارد و آن‌قدر میان مردم زندگی کرده که نیازی به مشاور و کارشناس برای یافتن مشکلات و معضلاتشان ندارد.

بهرام عظیمی این بار، پا فراتر از امروز نهاده و تهران را در سال 1500 تصویر کرده است، تهرانی که پیکان و ترافیک دارد و مردم برای خوردن آبگوشت از گوشت‌کوب برقی استفاده می‌کنند. با این کارگردان سینما، گفت‌و‌گوی جذاب و پر افت و خیزی داشتیم که بزودی آن را خواهید خواند.

آزاده کریمی - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین ر.ا (ارا)
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
با سلام به استاد گرامی و همشهری عزیزم آقای عظیمی / بنده از دوستداران آقای عظیمی بوده هستم و خواهم بود و از زمانی كه پا به دنیای سه بعدی سازی (انیمیشن) گذاشتم آرزوی رسیدن به گرد پای ایشان را داشته ام و از آنجا كه كتب استاد برتر جهان آقای تدبردمن را خوانده و تشابه آقای عظیمی به ایشان را دوست دارم و دیگران نیز عالم بر آن هستند لذا با توجه به مقام والای میرزا كوچك خان از تیتر این خبر دلگیر شده ام و از آقای عظیمی به دلیل این تیتر عذرخواهی می كنم.

نیازمندی ها