خرده‌جنایت‌های زن و شوهری
بررسی انگیزه و روش قتل زنان و مردان در همسرکشی

خرده‌جنایت‌های زن و شوهری

چهار مرد که با حمله مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان سنقر استان کرمانشاه، طلافروش را کشته و متواری شده بودند، در عملیات ویژه پلیسی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۰
سرقت مرگبار از طلافروشی

به گزارش جام‌جم، ساعت 12 و 45 دقیقه روز نهم اسفند امسال اهالی خیابان آیت‌الله طالقانی در شهرستان سنقر با شنیدن صدای گلوله از مغازه طلافروشی مرد همسایه‌شان، سراسیمه به خیابان آمدند و مشاهده کردند سه مرد ـ که یکی از آنها مسلح بود ـ از مغازه طلافروشی خارج شدند و با تهدید از آنها خواستند تعقیبشان نکنند و بسرعت متواری شدند.

همسایه‌ها با ورود به مغازه طلافروشی با جسد مرد طلافروش که کنار پیشخوان افتاده بود، مواجه شدند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند. با حضور ماموران در محل حادثه معلوم شد، صاحب طلافروشی به نام «حمیدرضا» بر اثر اصابت یک گلوله کشته شده و مقدار کمی از طلا‌های مغازه نیز به سرقت رفته است.

در این مرحله با گزارش موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا و با هماهنگی قضایی، جسد مرد طلافروش به پزشکی قانونی منتقل شد.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دزدها

در ادامه با توجه به خرابی دوربین مدار بسته نصب شده در طلافروشی و ثبت نشدن تصاویر سارقان در آن، ماموران به تحقیق از شاهدان صحنه سرقت پرداختند و با چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزدها، برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

راننده، پلیس را به دزدها رساند

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تااین که ساعاتی بعد از حادثه، مرد راننده‌ای که متوجه این حادثه مرگبار شده بود، با حضور در مرکز پلیس، به ماموران گفت: چند ساعت پیش سه مرد با ادعای این که مادرشان فوت کرده و می‌خواهند به کرمانشاه بروند، سوار خودروی من شدند و خواستند آنها را به پایانه مسافربری منتقل کنم.

وی اضافه کرد: پس از انتقال آنها به پایانه مسافربری، وقتی به شهر بازگشتم، شنیدم ساعاتی پیش سه سارق، به یک طلافروشی دستبرد زده و صاحب آن را کشته‌اند و با شنیدن مشخصات دزدها، اطمینان یافتم آن سه مسافر همان سارقانی بودند که پلیس در تعقیبشان است.

با اطلاعات به دست آمده از مرد راننده، ماموران به پایانه مسافربری اعزام و متوجه شدند یکی از رانندگان، آن سه مرد را به کرمانشاه برده است.

دستگیری سه سارق جوان

ماموران با هماهنگی قضایی، به استان کرمانشاه اعزام شدند و پس از چند روز جستجو، مخفیگاه سه دزد فراری را شناسایی و آنها را شامگاه دوشنبه دستگیر کردند.

متهمان که سه جوان هجده تا بیست‌ویک ساله هستند، به پلیس آگاهی سنقر منتقل شدند و در بازجویی به ارتکاب جنایت در جریان دزدی مسلحانه اعتراف کردند.

همدستی چهار دوست در دزدی مسلحانه

یکی از متهمان که عامل جنایت بود، با تشریح ماجرای حادثه گفت: من نقشه دزدی از طلافروشی را با دو همدستم و چهارمین عضو باند که متواری است، در میان گذاشتم سپس یک مغازه طلافروشی را که صاحب آن مرد میانسالی بود و همیشه تنها در مغازه‌اش حضور داشت و دوربین مداربسته محل کارش نیز خراب بود، شناسایی کردیم.

سارق جوان اضافه کرد: یک هفته پیش از اجرای نقشه یک افشانه و یک قبضه سلاح خریدم. روز حادثه یکی از اعضای باند در خیابان منتظر ما ماند و یکی دیگر از همدستانم به بهانه خرید ساعت مردانه وارد طلافروشی شد.

وی گفت: او دقایقی بعد با ما تماس گرفت و خواست برای دیدن ساعت مردانه به طلافروشی برویم. پس از این تماس، متوجه شدیم اوضاع برای سرقت مناسب است و دقایقی بعد من و دیگر همدستم وارد طلافروشی شدیم.

اعتراف به جنایت

دزد جوان گفت: مرد طلافروش گویی به رفتارمان مظنون شده بود و می‌خواست زنگ خطر را به صدا درآورد که یکی از همدستانم با افشانه به صورتش زد و او خواست با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک بخواهد که مانع از این کار شدم و با سلاح به او شلیک کردم.

متهم یادآور شد: سپس مقدار کمی از طلا‌ها را سرقت و سراسیمه فرار کردیم.

در پی اعتراف متهمان، چهارمین عضو این باند سرقت مسلحانه نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

بنابر این گزارش، با اعتراف این متهم، وی همراه سه عضو دیگر باند پس از بازسازی صحنه این دزدی مرگبار در حضور کارآگاهان جنایی آگاهی سنقر، روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
برچسب ها: جنایت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
TASHAKOR
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
من یكی از آشنایان مقتول هستم،از نیروی انتظامی كمال تشكر و قدر دانی را دارم كه سارقان را دستگیر نموده...به امید اجرای سریع تر حكم قصاص...

نیازمندی ها