الهام در جمع خبرنگاران:

احمدی‌نژاد بنی‌صدر نیست

سخنگوی دولت با تأکید بر این که احمدی نژاد بنی صدر نیست، گفت: ‌آقای احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل مردم و توده‌های مردم آمده ‌و ‌در برابر قانون هیچگاه نایستاده است.
کد خبر: ۵۴۷۴۸۹
احمدی‌نژاد  بنی‌صدر نیست

غلامحسین الهام سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از اعطای نشان خدمت به تعدادی از افراد خبر داد و گفت: به آقایان صفری سفیر ایران در چین،  افندی‌زاده معاون وزارت مسکن و شهرسازی و سردار مومنی اعطای نشان خدمت تصویب شد.همچنین نشان فرهنگ به اسفندیار رحیم مشایی اعطا می‌شود.

سخنگوی دولت در خصوص مقایسه‌های صورت گرفته بین احمدی‌نژاد و بنی صدر، خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت:  آیا شما سن‌تان به دوره بنی‌صدر می‌رسد؟ آنهایی که شاهد بودند و سن‌شان به آن دوران می‌رسد، شباهتی نمی‌بینند.

الهام تصریح کرد: بنی‌صدر در تمام دوران مبارزه خارج از کشور بود و به تعبیر امام راحل مردم آقای رجایی را از زندان آوردند و نخست‌وزیر کردند و آقای بنی‌صدر را هم از خارج آوردند، با انقلاب آمد و رئیس‌جمهور شد.

وی اظهار داشت: احمدی‌نژاد در تمام دوران انقلاب و پس از جوانی در داخل کشور و مناطق مختلف شهر و روستا و در طول ریاست‌جمهوری عمده عمر خود را در مناطق محروم صرف خدمت به مردم کرده است.

"آقای احمدی‌نژاد رویکردهای فرهنگی‌اش برخاسته از دل انقلاب بود، در حالی که آقای بنی‌صدر رویکردهای ملی‌گرایانه داشت و در جوانی تمایلات به جبهه ملی داشت، در حالی که آقای احمدی‌نژاد اساساً این خصلت را ندارد."

سخنگوی دولت، بنی‌صدر را یک آقا‌زاده معرفی کرد و گفت: آقای احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل مردم و توده‌های مردم آمده است و آقای احمدی‌نژاد در برابر قانون هیچگاه نایستاده است و تفسیر و برداشت او از قانون در حدی محکم بود که در برخی موارد به رغم آنکه گفتند، احمدی‌نژاد غیرقانونی کار می‌کند، شورای نگهبان نظرات آقای احمدی‌نژاد را درست تشخیص داد و بعضی مصوبات که در مجلس مطرح بود، به مجمع تشخیص رفت و مجمع تشخیص نشان داد این مصوبه خلاف قانون اساسی بود.

الهام با بیان این که بنده هیچ تشابهی بین احمدی نژاد و بنی‌صدر نمی‌بینم، گفت: هر خصلتی که بنگریم، خواهیم دید که آقای احمدی‌نژاد پیوندش با نهادهای انقلابی و خدماتی که نهادهای انقلابی در دوره آقای احمدی‌نژاد داشته‌اند، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست گرچه انتقاداتی مطرح می‌شود.

وی در ادامه با یادآروی 14 اسفند 59 تصریح کرد: در روز 15 اسفند روز نماز‌ جمعه مقام معظم رهبری خطیب جمعه بودند و تأکید کردند که کسی علیه رئیس‌جمهور شعار ندهد و این موضوع را در مورد بنی‌صدر مطرح کردند و الان نیز رهبری تأکید کرده‌اند در کشور باید وحدت و آرامش حاکم باشد؛ پس آیا جایز است که این اتفاق بیفتد و با این شبیه‌سازی یک سناریوی تخریبی شکل بگیرد که انصافاً انصاف نیست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص گرانی های اخیر گفت: معمولاً همسرم خرید می‌کند و همیشه از قیمت‌ها گلایه دارند، البته خودشان جواب خودشان را می‌دهند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها