سرکرده یک باند تبهکاری که با تهیه سند جعلی و اجاره آن به خانواده‌های زندانیان جرایم مالی به بهانه فراهم کردن آزادی زندانیان، کلاهبرداری می‌کرد، تحت تعقیب کار آگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و هشت همدست وی که یک زن هم در میان آنهاست، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۷۳۸۲
جستجوی گسترده برای دستگیری جاعل حرفه‌ای

به گزارش جام‌جم،چندی پیش مردی در شعبه 11 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری با ارائه سند کارشناسی شده یک ملک به عنوان وثیقه، خواستار آزادی فرزندش شد.

بازپرس پرونده در بررسی این سند، به جعلی بودن آن پی برد و در این ارتباط به تحقیق از این مرد پرداخت که معلوم شد وی به قصد آزادی زندانی خود، درصدد تهیه وثیقه‌ای برای ارائه به دادگاه بوده که از طریق آگهی روزنامه‌ای، متوجه شده می‌تواند سند ملکی اجاره و به دادگاه ارائه کند که وی با شماره درج شده در آْگهی تماس گرفته و پس از گفت‌وگو با مردی، قرار شده او سندی را در اختیارش قرار دهد.

در ادامه مشخص شد، مرد شیاد با فریب وی، برگه‌های کارشناسی و سند جعلی را در قبال دریافت ده میلیون تومان، به او تحویل داده است.

روز حادثه نیز زنی که خود را صاحب ملک معرفی کرده، آنها را در دادسرا همراهی می‌کرده اما با پی بردن قاضی به جعلی بودن سند، متواری شده است. در پی این ماجرا، پرونده‌ای تشکیل و به اداره جعل و کلاهبرداری پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری ارجاع شد.

ماموران با شروع تحقیقات، ردپای یک متهم سابقه‌دار را در این پرونده به دست آورده و پاتوق آنها را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و سه متهم را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کردند.

این افراد در بازجویی اعتراف کردند از اعضای یک باند بوده و در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت دارند؛ به طوری که با شناسایی خانواده‌های زندانیان جرایم مالی و ارائه سندهای جعلی به بهانه آزادی زندانیان، از خانواده‌هایشان 10 تا صد میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

با اعتراف متهمان، پرونده در اختیار حسینی، بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری قرار گرفت. در این مرحله جستجوی گسترده‌ برای دستگیری دیگر مهره‌های کلیدی این باند ادامه یافت تا این که ردپای یک زن و چهار متهم مرد که از کلاهبرداران و جاعلان حرفه‌ای بودند، به‌دست آمد و آنها هم یکی پس از دیگری دستگیر شدند.

با تحقیق از متهمان مرد معلوم شد، آنها در زمینه کلاهبرداری و جعل فعالیت داشته و چند بار به زندان افتاده و در زندان با یک جاعل حرفه‌ای به نام «قدرت‌الله» آشنا شده‌اند که وی چند باند جعل و کلاهبرداری را هدایت می‌کرده و هر بار که همدستانش دستگیر می‌شدند، او با تشکیل یک باند جدید، جرایمش را از سر می‌گرفت.

در ادامه معلوم شد، آنها نیز به عضویت باندی که «قدرت‌‌الله» تشکیل داده بوده، درآمده و با او همراه شده‌‌اند به طوری که از طریق هم‌سلولی‌های خود که هنوز در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند، نام زندانیان جرایم مالی و میزان وثیقه موردنیاز برای ارائه به محاکم قضایی را به دست می‌آوردند و سپس با درج آگهی اجاره سند ملک برای ضمانت در روزنامه‌ از خانواده‌های افراد زندانی کلاهبرداری می‌‌کردند.

در مرحله بعدی مشخص شد، اعضای این باند کلاهبردار، پس از گرفتن مشخصات مرد زندانی و استعلام هویت و میزان وثیقه صادر شده از طریق رابطان خود در زندان، با خانواده آنها وارد معامله شده و ادعا می‌کردند صاحبان سندها بانوان هستند که در شهرستان سکونت دارند و مشکلی برای آزادی زندانیان آنها به وجود نمی‌آید. با این ترفند خانواده‌های زندانیان را فریب داده و با دریافت مبالغ میلیونی متواری می‌شدند.

با مشخص شدن هویت سرکرده این باند بزرگ تبهکاری جستجوی گسترده کارآگاهان جعل و کلاهبرداری پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری وی آغاز شد.

بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری روز گذشته با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم قدرت‌الله تاجیک بدون پوشاندن چهره در روزنامه، از مردم خواست چنانچه از مخفیگاه این تبهکار فراری، اطلاعی دارند با شماره 73948281ـ021 تماس بگیرند یا به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری یا شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر مراجعه کنند.

newsQrCode
برچسب ها: کلاهبرداری جعل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
این از خدا بیخبرا دل ندارن اگه دل داشتن هیچ وقت با خانواده یه زندانی كه ممكنه تمام توان مادی اش را هزینه كرده و از دست داده همچین كاری نمی كردن .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
این جانور را پس از دستگیری به زندان نفرستید چون استادی میشود برای مجرمین تازه وارد بهتر است لكه ننگ را پاك كرد برای همیشه ( اعدامش كنید )
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها