رئیس مجلس با اشاره به برخی رفتارهای غلط غربی ها در منطقه و تبعات اشغالگری آنها گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از زمان حضور آمریکایی ها در این کشور ۲۰۰ برابر شده و بسیاری از تولیدات مواد مخدر از طریق فرودگاه های کابل، قندهار و بگرام افغانستان به فرودگاه نیوگارسیا در آمریکا ترانزیت می شوند و جالب اینکه همه این فرودگاه ها توسط ارتش آمریکا کنترل می شوند.
کد خبر: ۵۴۴۴۹۵
لاریجانی از نقش ارتش آمریکا در قاچاق مواد مخدر گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با شیواجی راو دیش موش رئیس مجلس شورای ایالتی اولی بمبئی با اشاره به بخش های مختلف فعالیت اقتصادی هند از توسعه صنعت فیلم با توسعه اقتصادی و سیاسی گفت: تصور هیأت ایرانی نیز بر ممتاز بودن کشور هند در منطقه است که تجربیات خوبی در ارتقاء دموکراسی و حفظ استقلال کشور دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت هند در جنبش عدم تعهد و نقش آفرینی این کشور در شرایط فعلی جهان افزود: ظرفیت اقتصادی هند در حوزه انرژی بالاست و برای ایران نیز قابل توجه است ضمن اینکه ایران هم تجربیات خوبی دارد که می تواند پیوند بین دو کشور را پایدارتر کند.

وی با اشاره به تحولات بزرگ ایران و انقلاب اسلامی مردم این کشور که رژیم دیکتاتوری گذشته را از بین برده است و حکومتی دیکتاتور ایجاد کرده است تصریح کرد: ایران شاخص های خوبی در زمینه دموکراسی دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری سپس به برخی از این ویژگی ها اشاره و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران  ۲۸۸ نفر عضو دارد و قانون اساسی وظایف بسیار سنگینی بر عهده آن گذاشته است.

لاریجانی به برخی از این وظایف اشاره کرد و افزود: تصویب قوانینی همچون بودجه سالانه کشور و قوانین توسعه پنج ساله ایران اخذ رأی اعتماد تک تک وزرای کابینه از پارلمان امکان استیضاح همه وزرا و رئیس جمهور در پارلمان و نیز عدم امکان تعطیل و یا منحل کردن مجلس از سوی هیچ نهادی از مهمترین ویژگی های پارلمان ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله ای از امام خمینی(ره) که فرمود مجلس در رأس امور است ادامه داد: پارلمان ایران جایگاهی مردمی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در حوزه تکنولوژی خصوصاً هایتک گفت: غربی ها برای اینکه در ایران سختگیری کنند ما را تخریب کرده اند که همین تخریب ها سبب شد ما روی پای خود بایستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به عامل دیگر پیشرفت تکنولوژی ایران اشاره کرد و افزود: علت دیگر پیشرفت ما این بود که امام خمینی(ره) تأکید کردند ایران باید از نظر اقتصادی مستقل باشد این دو عامل باعث شد افراد با استعداد ایرانی به سمت پیشرفت های تکنولوژیکی برود.

نماینده مردم قم در مجلس به برخی زمینه های پیشرفت ایران اشاره کرد و گفت: IT، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و هسته ای برخی زمینه های پیشرفت ایران هستند که به همین دلیل هم دشمنی برخی کشورها با ایران زیاد شده است به خصوص به دلیل پیشرفت ایران در حوزه انرژی هسته ای.

رئیس مجالس هشتم و نهم در ادامه برخی رفتارهای غلط غربی ها در منطقه را یادآور شد و افزود: این رفتارها سبب شد تا آمریکایی ها از مردم منطقه بازتاب منفی ببینند به عنوان مثال در عراق سبب شدند تا یک میلیون نفر کشته شوند یا در افغانستان گفتند می خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم اما حضورشان در این کشور به گسترش تروریسم کمک کرده است یا مثلاً تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان از زمان حضور آمریکایی ها در این کشور ۲۰۰ برابر شده که بسیاری از تولیدات مواد مخدر از طریق فرودگاه های کابل، قندهار و بگرام افغانستان به فرودگاه نیوگارسیا در آمریکا ترانزیت می شوند و جالب اینکه همه این فرودگاه ها توسط ارتش آمریکا کنترل می شوند.

لاریجانی با بیان اینکه این مسئله نشان دهنده سیاست غلط آمریکا در منطقه است ادامه داد: بنابراین منطقی است که کشورهای منطقه با یکدیگر ارتباط تجاری نزدیک تری داشته باشند به خصوص ایران و هند که رابطه ای تاریخی نیز با هم دارند.

وی با اشاره به حمایت های دو کشور از شیعیان جهان تصریح کرد: در طول تاریخ بزرگانی از ایران به هند آمدند و بستر فعالیت های آموزشی و علمی در این کشور را فراهم کردند.

رئیس مجلس با اشاره به علاقمندی ایران بر گسترش روابط دو کشور در حوزه انرژی گفت: ایالت ماهاراش ترا که از نظر اقتصادی مهمترین ایالت هند است باید روابط تجاری پایدارتری با ایران برقرار کند ضمن اینکه هیأت ایرانی پیش از حضور در مجلس ایالتی از مرکز تجارت جهانی بمبئی دیدن کرد و متوجه شد ظرفیت بالایی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: معتقدم تجار ایرانی باید روابط نزدیک تری با تجار هندی داشته باشند و قوانین موجود در این زمینه باید تصویب شود ضمن اینکه ما در پارلمان ایران از ارتباط گسترده بخش های تجاری دو کشور استقبال می کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به استراتژی سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط با کشورهای مقتدر شرق دنیا افزود: شما روی این حرف حساب کنید پارلمان ایران نیز در این جهت تسهیلات را فراهم خواهد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه می خواهم این سخن را در پرانتز بگویم تأکید کرد: یکی از زمینه های مهم تجاری ایران و هند انرژی است که عده ای سعی می کنند با بهانه تحریم ها در این زمینه اخلال ایجاد کنند اما شما توجه کنید که این مسئله تنها به خاطر مخالفت با ما نیست بلکه برای هدف های بلند مدت دیگر در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی کشورها می خواهند گلوگاه های انرژی در دست خودشان باشد اما دو کشور ایران و هند باید با یکدیگر همکاری کنند تا این گلوگاه در دست دیگران نیافتد.

در ابتدای این مراسم شیواجی راو دیش موش به تشریح سیستم پارلمانی هند پرداخت و زمینه ها و ظرفیت های موجود در این کشور برای ارتقاء روابط دو کشور را برای رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.

همچنین در پایان این مراسم از دکتر علی لاریجانی با اعطای شال مخصوص اتباع هند و نیز هدایای بومی این ایالت از سوی رئیس مجلس ایالتی ماهاراش ترا تجلیل به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها