تحریم های اقتصادی تاثیرات مثبتی بر صنعت گردشگری داخلی به ویژه استان کرمان داشته است.
کد خبر: ۵۴۴۳۱۲
تاثیر مثبت تحریم بر صنعت گردشگری کرمان

 مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام خبر فوق گفت: تا پیش از آغاز تحریم ها متوسط ضریب اشغال هتل های استان 20 تا 25 درصد بود اما در حال حاضر به 30 تا 35 درصد رسیده است.

«محمدمهدی افضلی» افزایش قیمت بلیط پروازهای خارجی را بی تاثیر بر این مساله ندانست و تصریح کرد: نوسانات قیمت ارز و به دنبال آن کاهش تقاضا برای تورهای خارجی از دیگر دلایل روند رو به رشد گردشگری داخلی به خصوص در جنوب شرق کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار رزواسیون مراکز اقامتی نیز حکایت از نوروزی پرمسافر برای استان کرمان دارد، افزود: در نوروز 91 بیش از سه میلیون گردشگر از استان کرمان بازدید کردند که انتظار می رود این تعداد در نوروز92 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

افضلی با بیان اینکه در طول سال جاری، گردشگری داخلی استان کرمان جهش قابل ملاحظه ای داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش 2 برابری تعداد پروازهای کرمان- کیش و کرمان- مشهد و راه اندازی پرواز سیرجان- مشهد دلیلی براین ادعا است.

وی انجام تبلیغات و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان و خدمات رسانی مطلوب تاسیسات گردشگری به ویژه هتل ها را از دلایل اصلی افزایش تمایل هموطنان برای سفر به استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر درصد قابل توجهی از جاذبه های تاریخی و گردشگری خطه کریمان از طریق رسانه های ملی و بین المللی معرفی و شناسانده شدند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در حال حاضر استان کرمان به یکی از مکان های مورد توجه فیلم سازان و مستند سازان داخلی و خارجی تبدیل شده است، اظهار داشت: در سال جاری نخستین فیلم سینمایی گردشگری با نام «خسته نباشید» به تهیه کنندگی «سید رضا میر کریمی» تصویر برداری شد که در جشنواره فیلم فجر بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین از حضور چند مستندساز اروپایی و ایرانی طی ماه های گذشته در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: هم اینک مراحل پیش تولید یک سریال بلند داستانی در مکان های تاریخی مختلفی از قبیل ارگ راین، کاروانسرای شفیع آباد و کلوت های شهداد و مکان های گردشگری شهرستان های راور و کوهبنان در حال انجام است.(میراث آریا)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
۰
۰
سلام بداد شهر زیبای كرمان برسید پر از افغانی شده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها